oljersjo-kennel

Alla inlägg den 13 april 2015

Av Malin Ullström - 13 april 2015 21:18

...mer hundträning!  

Igår träffades vi alla i "gänget" och fick finbesök av Madeleine, Ola och deras tollare Nova! Nova hade inte prövat på så mycket jaktträning innan men hon skötte sig med den äran!


Nu har det gått ett tag sedan vi träffades så många och det är lika roligt varje gång vi träffas! Högt till tak och många goa skratt, hundarna verkar älska det också och det är ju egentligen det viktigaste!  

 

Här står Roger/Indra och Kristina /Elee och väntar på sin tur!


 

Här myser Ylva och Rhea en stund!


 

Här har vi ett par till som hade mys stund, Caroline och Yackie!

 

Christina allas vår hundvakt med Hydra och Elee!


Dagens övningar gick ut på linjetag, minnesmarkering, markeringar med duvor och skott samt sök med svartfågel. Alla skötte sig bra och alla har vi något att träna på, så skönt!!  


 

Anna-Lena och Essie i full koncentration!

 

Roger och Indra...Indra bara vääääntar på att husse ska säga något!

 

Elee och Kristina, lika fokuserade!

 

Mats och Troja!

 

Madeleine och Nova!

 

Hoppla, här är ju jag och Hydra! Tror bestämt Kristina lyckades fånga oss på bild...  


Tack alla för en härlig dag mer er och era fyrbenta!

Kram Malin



Av Malin Ullström - 13 april 2015 21:00

...dags för lite uppdateringar!  

Livet består mycket av hund men givetvis finns det mycket annat också, som köksrenovering... Nu har vi efter nogrannt övervägande "slängt" ut köket och håller på att sätta in ett nytt, med allt vad det innebär.  

Nog pratat om det, det blir fantastiskt fint när det blir färdigt...över en veckas ledighet med köksrenovering högst på listan kan ändå inte hindra mig från att träna hund! Har tränat mina egna nästan hela veckan, så härligt! Nu pratar vi om träning en stund, för att sedan återgå till renoveringen men det är bara bra att träna ofta men korta stunder!


Eftersom jag skulle starta Java i lördags på B-prov, så har störst fokus legat på henne och hon gör framsteg! Dock har vi samarbetssvårigheter på långa avstånd då hon tycker att hon "kan själv". Detta är i provsammanhang inte det bästa MEN jag vet att skickar jag ut henne på ett sök, ja då hittar hon det viltet hon ska!  Det som gjorde mig gladast för dagen var att vårt största bekymmer som har varit vattendirigeringar, gick jättebra kritiken löd "Utmärkt på vatten"!  Trägen vinner, nu ska vi jobba vidare på det här med dirigeringarna på långa avstånd, för som domaren sa "Hon har stor potensial och att han hoppades få se oss igen!" Nu hoppas jag bara att jag också har den där potensialen...


12 ekipage kom till start, varav 5 st nollor, 2 st 3:or, 3 st 2:or och 2st 1:or! Java fick en 2:a och jag är mycket nöjd med henne!

 

//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards