oljersjo-kennel

Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av Malin Ullström - 22 augusti 2015 20:06

 ...underbar men mycket lång dag lider mot sitt slut!  


Idag var mina nerver i uppror...Olivia skulle starta Hugo i Rallylydnad, en tävling på förmiddagen och en på eftermiddagen i Ronneby. Inte nog med det så skulle Kristina och Elee starta nybörjarklass på jaktprov i Bräkne-Hoby! Tänk vad jag ville klona mig!!   Tack och lov följde Kristina´s man Dan med som coach och jag coachade Olivia...eller hon mig. Lugn som en filbunke gick hon in på förmiddagen och knep en delad förstaplats av 32 startande! Phu, mina nerver!!

 

Bara en massa lovord i kommentarerna!!   


Medan lunchen varade fick jag fantastisk uppdatering av Dan, Kristina och Elee var igång!

   

Lilla fina Elee, har tillsammans med sin duktiga matte tagit sig igenom sitt första jaktprov någonsin för dem bägge med ett tredjepris i bagaget!!  Inga stora konstigheter, hon var bara lite försiktig och hade väl "slickat" lite på viltet innan hon tog in det...inga stora katastrofer!! Härligt jobbat tjejer, detta gjorde ni bra!


Tja, så var det bara att koncentrera om sig på Olivia och Hugo igen...ytterligare start och denna gången var dom först ut av 32 ekipage. En liten trött Hugo och dottern likaså men lyckades knipa 91 poäng denna gången! Ingen pallplats men var gör det när det går så bra!!  


Trötta men mycket nöjda med dagens resultat vände vi hemåt, det är en dag imorgon också!

 

GRATTIS OLIVIA OCH KRISTINA, SUPER!  


Kram Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards