oljersjo-kennel

Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av Malin Ullström - 23 augusti 2015 19:47

...den där, 1:an i ÖKL på jaktprov!  När man är ny på det här med jaktprov, tja, då behöver man "plöja" igenom ett antal! Hundar och hunddressyr har jag hållt på med i hela mitt liv, men det här med jaktprov är jag absolut inte proffs på!  Efter att Java har gått till pris vad enda gång hon är startad så får man väl kanske vara nöjd...fyra stycken tvåor är inte fy skam! Så är det ju dom där förgjordade ettorna som ibland kan vara så, så nära men ändå så långt borta.

När klockan ringde 05.00 för sjunde dagen i rad, ja då börjar man ju allvarligt fundera på att börja "knyppla"...  

Vad är det man håller på med, varför är jag inte nöjd? Nej, för jag vet att min fina hund har denna kapacitet, men så ska ju allt stämma och det gjorde det ÄNTLIGEN!!!  


När jag reflekterar över dagen så kändes det faktiskt bra från början, och visst fanns det fjärilar i magen men i lagom dos!


Fin kritik från domare och domarelev, så ikväll somnar jag gott. VI HAR HAFT EN FANTASTISK HELG MED VÅRA UNDERBARA HUNDAR OCH "KNYPPLINGEN" FÅR VÄNTA!!  


   

     

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards