oljersjo-kennel

Alla inlägg den 30 september 2015

Av Malin Ullström - 30 september 2015 19:51

 ...när man har mycket runt sig och när jag väl sätter mig ner så är jag helt slut. Det har hänt en hel del sedan jag skrev sist...förra veckan var jag och tittade på en hanhund till Java och nu klurar jag lite, men tror jag vet vem det lutar åt.   Det är ju ändå så att hur man än klurar och klurar, kontrollerar, följer upp statistik och använder friska föräldrar så vet man ALDRIG om just dom har två strålande individerna stämmer bra tillsammans... Dock har man i alla fall som uppfödare gjort vad man kan, men man önskar ju att alla valparna blir fantastiska och friska! Kanske ska man börja med uppfödning av vandrande pinnar...för det kan ju inte vara så svårt...eller?!  


I fredags åkte jag och min lilla mamma till Malmö för en liten weekend resa, superhärligt och roligt att bara få vara! På söndags morgonen ringer telefonen kl 08.00, precis när man dukat upp en härlig frukost...pappa vill att vi ska ut och flytta tre jakttorn till nya "pass"! SJÄLVKLART, älgjakten börjar ju snart!

 

Det går ju an när tornen är lite mindre och står på marken, men...

 

När dom står på ett berg ca 4 meter upp...tja, då blir det lite pyssel!

 

Dock kommer det mesta ner...  allt på plats och flera timmar senare var vi hemma efter en härliga timmar i skogen.


Förrutom en massa arbete så tränas det en hel del lydnad och rally här hemma just nu. Java och Hugo drillas i rally av yngsta dottern och jag har introducerat "planlydnad" för Hydra. Ikväll var det väl första gången jag kände att hon tog det på allvar! Hon är en sprallig och väldigt barnslig hund, men idag hade fröken fokus!!  Det finns nog hopp i alla fall!!  


   

Mattes goa hund!


Hoppas ni alla har det bra!

//Malin






Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards