oljersjo-kennel

Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av Malin Ullström - 11 oktober 2015 20:34

...förstapriset som en "smäck" i lydnadsklass 1 med lilla Hydra!  Efter förra tävlingens retfulla nollor, i alla fall en av dem så kan jag väl i ärlighetens namn säga att jag "taggade" till lite grann. Det har blivit små korta träningspass om kvällarna...ofta i lampans sken då kvällarna snabbt blir mörka. Detta har gett resultat i det mesta,   dock vill lilla fröken inte ta träapporten. Inga problem att hämta den när den kastas, men det här med att matte sträcker fram den och hon frivilligt skall greppa den...tja, det finner hon ingen som helst anledning till!  Nu måste jag ju tillägga att andra saker är inga problem att greppa, men träapporter...  Nåja, jag ska nog se till att lill fröken tar den till slut!


Dagens övning slutade med en "nolla" i apprteringsmomentet men det andra lyckades vi mycket bra med och slutade på 171 poäng och en fjärdeplacering! (För er som inte är så uppdaterade i lydnads världen, så kan jag informera att man måste ha 160 poäng för att få ett första pris.)


 

Nöjda pristagare!  


Imorgon börjar älgjakten så då gäller det att gå upp i ottan, så hoppas vi på en härlig dag!


//Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards