oljersjo-kennel

Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av Malin Ullström - 27 oktober 2015 19:00

...blev uppringd av min lilla pappa idag på jobbet. Ett rådjur skjutet på vår jaktmark och man hade inte lyckats hitta djuret...väldigt säkra på att det var en bra träff, men pga vegetationen så hittar man inte bocken. Tyvärr kan jag inte lämna jobbet, men pappa får tillåtelse att ta med Java. Java som inte spårat mer än en klöv då och då...hur sjutton ska detta gå tänker jag, men bocken måste hittas!   

Efter vad som känns som en evighet ringer telefonen, bocken är hittad 25 meter från skottplatsen men utan hund hade den inte upptäckts! Java hade tagit upp spåret, men fortsatt att spåra efter det levande djuret som hade sprungit iväg. Det skjutna djuret tog hon på hemvägen och stolt över detta! Nu måste nog matte lägga ner lite tid på det här för det här har hon i blodet!!  Vi får ju försöka bli proffs på det här, fast det är ju Java redan...det har hon bevisat idag!  

 

Matte´s fina hund!        


//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards