oljersjo-kennel

Alla inlägg den 2 november 2015

Av Malin Ullström - 2 november 2015 19:12

..."hundvecka" har gått!  Förra veckan hade jag ledigt några dagar från jobbet för att kunna vara med yngsta dottern på höstlovet och få en del viktiga saker uträttade...som att ögonlysa Java inför den kommande parningen. Detta gick alldeles galant och veterinären berömde henne, en sådan duktig hund som skötte sig exemplariskt!  

När jag ändå var i "krokarna" så hann jag med att hälsa på Anna-Lena, Essie och Indra, så härligt att träffa dem! Vi  hann även med att hjälpa till med lydnadsträning av en härlig blandras kille som Anna-Lenas väninna äger. Ska bli roligt att träffa dem igen om några veckor och se hur långt dom har kommit i sin träning!   


Det har även blivit en del lydnad och rallyträning, vi har haft extra hundar inhysta och så har yngsta dottern tävlat i rally med Hugo och Java!


Java startades i nybörjarklassen för andra gången i sitt "rallyliv" och går in och glänser med sin "lillmatte"!! Slutar på 98 poäng av 100 möjliga och en förstaplacering!!

 

Prata om att jag är STOLT över dem båda!!  


Hugo startades i fortsättningsklassen och tyvärr var inte han och hans lillmatte riktigt synkade denna gång, men slutade med ett godkänt resultat i alla fall på 76 poäng! Dottern väldigt besviken då dom aldrig haft under 90 poäng på någon start...men även hundar kan ha en dålig dag! Dock har hon kommit över detta och idag när jag kom hem så tränades det för fullt på gräsmattan!  Nya tävlingar på gång!


Igår träffades vi för lydnadsträning igen och nu går det riktigt bra! Nu får vi börja träna på finliret, och jag tror och hoppas alla är nöjda med sina resultat!

 

En del av gänget!  


//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards