oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 17 november 2015

Den eviga kampen...

Av Malin Ullström - 17 november 2015 19:09

...mot mörkret har börjat...  Precis ljusnat när man kör till jobbet och mörkt när man kommer hem, inte direkt upplyftande. Det begränsar hundträningen en hel del, men idag hann jag ut en liten stund så jag kunde träna några markeringar var med labradorflickorna. Herregud, vad dom tyckte detta var roligt!!    Tyvärr har jaktträningen fått stå tillbaka en del pga just mörkret och då är det lättare att träna lydnad, och så har helgerna varit fulla med tävlingar.  Dock tror jag att det är bra att göra lite uppehåll i träningen ibland så att allt får smälta in, just så ska Hydra ha det med lydnadsträningen nu, det ska få "sjunka in"! Nya tävlingar till våren! Markeringarna idag gick alldeles strålande och det var faktiskt riktigt bra med att ljuset höll på att försvinna för nu fick de fyrbenta små damerna koncentrera sig på att lyssna var dummiesen föll.  


Väl hemma efter träning och promenad så markerar Hydra något som trillat ner i nedgången till vår torpargrund under huset...hon är väldigt angelägen att försöka få tag på något. Hugo är också framme med far iväg som ett "skott" och tittar på avstånd vad Hydra håller på med. Jag springer fram för att se vad det är och hittar vår lille "Kotte!! Där ligger han (ingen aning egentligen om det är en han men Kotte låter bra  ) och fräser och småhoppar!

 

Denna lilla söta varelse har under dom senaste veckorna bosatt sig i vår vedbod! Katterna har accepterat honom som en i familjen och häromkvällen såg jag att han var framme hos Hydra i hundgården och sträckte ut sin lilla nos mot henne. Tja, vem vet vad Hydra hade för plan när hon försökte apportera denna stickiga lilla kompis idag...jag tror hon skulle ge honom till matte!  Hundarna fick titta på medan jag räddade honom från denna "fälla" och bäddade in honom under hundhuset i en massa löv. Nu får han välja om han vill bo i vedboden, under hundhuset eller i lövhögen, det är bara att välja!  


//Malin




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards