oljersjo-kennel

Alla inlägg den 5 december 2015

Av Malin Ullström - 5 december 2015 19:37

 ...fick en hälsning från Gunnar, Plexus och Mezzo förra veckan! Gunnar är så nöjd med sina "grabbar"! Plexus har varit med en hel del på jakt denna höst och Gunnar är så nöjd med hans uppträdande, lugn, sansad och vid senaste jakten hade han bla apporterat in en hare utan att fundera!  Härligt!

 

Tänk så det kan bli, nu har Gunnar två fina labradorer, jägarexamen och bössor! Det trodde han nog inte för några år sedan, då han ringde till mig och ville köpa valp!   


Mezzo är hunden som är "outstanding" på gåsjakterna, han plockar allt och i en rasande fart! Någon som är förvånad??!


Idag fick jag ett sms från Anna-Lena och Roger med Essie och Indra!   Dom hade varit och jakttränat och Indra hade varit hur cool och lugn som helst, och Essie´s stoppsignaler och dirigeringar har börjat falla på plats!!   

 

Här sitter Indra och väntar på sin tur!


Så underbart härligt när det går så bra för mina valpköpare!!


Själv var jag ute med mina små goa flickor idag och kan väl inte mer än hålla med Anna-Lena om att man blir varm i hjärtat när det går bra! Jag hade inte så mycket tid på mig att träna eftersom jag lovat dottern att hjälpa till i stallet, men ett sök hann jag allt med till dem bägge.   Även stoppsignal och lite dirigeringar, det gick mycket bra med dem bägge. Så olika men ändå så härligt duktiga, underbart att jobba med dem!


Vi hann lagom bli färdiga innan det var dags för dressyr med Humlan, dotterns foderhäst!

 

Trots att det blåste halv storm och att man kanske borde satt dubbelhäftande tejp i baken på dottern så hon inte skulle blåsa av hästen, gick det riktigt bra! Nu ska konditionen snäppas upp på Humlan, så kommer dom snart sväva fram!  


Nu hoppas vi på att vi inte får mer strömavbrott och att vinden mojnar...försökte cykla idag med de fyrbenta men fick lägga ner det projektet. Vi kom inte framåt i den fart vi fem ville...  


Hoppas ni alla har en härlig lördagskväll!


//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards