oljersjo-kennel

Alla inlägg den 6 december 2015

Av Malin Ullström - 6 december 2015 18:58

...besök!  Idag hade vi lite "advents lydnadsträning" och avslut i halv storm...9 hundar med förare trotsade vädret och tränade lydnad i terrängen. Härligt att se dem alla och idag hade vi inkallningar med både två och tre hundar samtidigt!  Inga hundar som rymde eller sprang iväg och lekte med kompisen!  


Efter att vi var ordentligt genomblåsta allihopa så gick vi hem till oss för att grilla korv och dricka glögg! Så trevligt att sitta inne i värmen och prata hund, nya mål till våren för var och en!


När nästan alla hade åkt, så körde det in en bil på infarten och ut hoppade kennelinspektörerna från Svenska Kennelklubben! Detta är superbra tycker jag, för det första att dom kommer oanmälda och sedan att det görs inspektioner! Så efter att jag hade visat dem alla hundgårdar och hundhus hos både mig och hos pappa (kenneln finns ju på två fastigheter) så var dom mycket nöjda med resultatet!!  Det fanns ingenting att anmärka på och dom sa att dom blev mycket glada över att se att det kunde vara så fint, extra plus i kanten fick jag för våra trätrallar i hundgårdarna!   Så stolt jag är!!

 

Vilken söndag!


//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards