oljersjo-kennel

Alla inlägg den 25 januari 2016

Av Malin Ullström - 25 januari 2016 19:20

...nu har vi alla mer eller mindre abstinens efter att få börja träna våra fyrbenta igen!   Så igår kom Kristina, Mats och Caroline med fyrbenta för att träna dubbelmarkeringar och dirigeringar. Min väninna Ingela kom för att se hur det egentligen går till med att träna sin retriever i jakt, och passade på att träna passivitet med lilla "Ninja". Vilket gick alldeles strålande!


Jag måste faktiskt skryta med allihopa för nog var alla duktiga trots att det inte varit så mycket träning pga jul osv. Dock går det riktigt bra när alla är på hugget och jag spänner ögonen i dem...både två och fyrbenta!!  

 Att vi sedan har så trevligt tillsammans gör ju inte saken sämre!!  


   

Kolla in det här fokuset... Elee & Kristina


   

...eller det här!!  Mats & Troja


Tja, som vanligt lyckades Caroline och Yackie hålla sig undan fotografen denna gången men bara vänta!  


Lilla Ninja hade aldrig i hela sitt liv apporterat en dummies och det måste man ju någon gång testa! Nu vill jag understryka att detta endast var ett test eftersom jag är av den uppfattningen att man börjar träna apportering inomhus och då med att lära hunden att hålla fast dummiesen (föremålet) innan man går ut för att träna. För börjar hunden att "smita" från föraren...ja, då har man en del att jobba med!  


Dock gick det riktigt bra! Ninja hämtade dummiesen som om hon inte gjort annat i sitt liv och lämnade den med en viss tvekan till matte, så nu är det inomhus träning som gäller!!


   

Ingela & Ninja...och så jag förstås!  


Java skötte sig strålande, är så glad för denna hund!! Full fart och tar stoppsignaler och dirigeringar riktigt bra, nu ska vi träna mer på längre skick!  


Lilla Hydra, så underbart go hund! Älskar att vara hos sin matte och sköter sig med äran, sitter helt tyst och stilla fast jag tränar Java eller dom andra hundarna. Sitter bara och väntar på sin tur...efter en stund träning med dummiesar tycker hon inte det är lika roligt. Detta har jag funderat mycket på...Java hon struntar i vad hon skall hämta, Hydra hämtar allt men tycker verkligen inte det är roligt att hämta dummiesar!!   Hon vill ha skott och vilt, då är det som   själv flyger i henne! Hon hämtar stort och smått med fjädrar eller päls, och det är UNDERBART att se henne. Dock är det lite kruxigt att ha med sig vilt hela tiden man tränar...det får bli att skaffa fler dummiesar med skinn!!


Önskar er alla en härlig vecka!

//Malin




Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards