oljersjo-kennel

Alla inlägg den 17 februari 2016

Av Malin Ullström - 17 februari 2016 20:23

 ... tja, underbart när tekniken fungerar...både datorn och kameran har haft ett "bryt", men nu är dom nog på gång...


I helgen var det rallytävling och kan väl sammanfatta det med att det kunde gått bättre...   I detta fallet har jag absolut inget med saken att göra mer än att jag är coach och betalningsansvarig när dottern tävlar sin och mina hundar!!  Kan informera att det känns väldigt bra att för en gång skull serva henne och hundarna med glada tillrop, rastningar, varm choklad (till dottern) och vatten till hundarna!! Dottern som nu har fått ett självförtroende som är på topp pga strålande resultat på ALLA tävlingar hon startat...kan väl säga att det är ca tio stycken fick sig en tankeställare och "välkommen ner på jorden upplevelse" i helgen då hon, Java och Hugo inte lyckades med godkända resultat. MEN hon har en underbar inställning då hon i bilen på väg hem sammanfattar det hela med, "Tja, mamma detta var en bra tävling till erfarenhetsbanken! Jag har tränat för dåligt!!"   


Hallå!! Hur många vuxna tänker så när dom är på prov och tävlingar?! Stolt mamma, igen!!


   

 

Olivia och Java!  


     

Olivia och Hugo!  


Så idag var det bara att packa bilen full med hundar direkt efter jobbet, för att köra ut till brukshundklubben och träna rally i minusgrader!   Dottern tränade Hugo och Java medans jag och Hydra tränade "vanlig" lydnad, vi har ju ett förstapris kvar i lydnaden innan diplomet och det har jag tänkt få ihop under våren.


Efter en stund så hojtar dottern på mig för att jag ska komma, hon har en plan att hennes mamma skall tävla i rally...   Nu är det så att man känner sina "löss på gången" och jag har räknat ut att hon vill detta för att kunna "slå" sin mamma i resultsmässigt...


Jodå, jag gjorde ett "halvhjärtat" försök och efter en stund tröttnade dottern på mig och tog Hydra!! Check, nu har vi tagit i hand på att hon skall starta Hydra i rally till våren för mamma har ingen fallenhet för detta!   Gör mig ingenting, varför ska man ge sig på detta när man har en sådan duktig "rallyförare" hemma?!   


Önskar er en härlig kväll!

//Malin





Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards