oljersjo-kennel

Alla inlägg den 29 februari 2016

Av Malin Ullström - 29 februari 2016 19:25

...våren börjat ta sitt grepp om Öljersjö!   När jag var ute med hundarna vid halv sex imorse så var det ett "fasligt" liv på gässen nere i viken, och på väg ner mot brevlådan mötte vi räven. En lustig liten filur som började springa mot oss...hm, kändes inte helt ok men vi stod alla fem helt stilla tills han/hon tog sitt förnuft till fånga! Just snyggt om vi skulle ha en räv med oss hem!!  Kan inte låta bli att fundera om det är en avkomma från den räv som för säkert 10 år sedan "gäckade oss och framför allt hundarna med att vara "jobbigt" tam! Många kvällar och tidiga morgonar fick jag helt enkelt springa och jaga den från tomten då han/hon höll på att reta gallfeber på hundarna. Vid det tillfället fick jag tom gå in till grannarna och förklara varför våra hundar helt plötsligt hade börjat skälla så mycket när dom var i hundgårdarna...inte konstigt då det satt en räv på en meters avstånd utanför hundgårdarna och tittade på dom! Vid ett tillfälle hojtade jag på den från övervåningen mitt på förmiddagen, och den tittade helt lugnt upp på mig...utan att röra en min! Tja, det var en upplevelse att ha denna krabat en hel sommar hos oss och den var så fin! Undrar just om det var en släktig till den lille filuren vi träffade imorse?!


Helgen flög iväg som vanligt och i lördags tränade vi långa linjetag, både "vallade" och "ovallade", eftersom alla har kommit lite olika långt. En härlig dag med härligt väder!


     


I går tog jag och äldsta dottern med oss hundarna på långpromenad och det var så härligt! Nog vaknar man till i både kropp och själ av att våren är på gång!

 

Java, Hydra, Hugo och lilla Kiara som fyllde nio år! Underbar dag! 


Idag kom jag hem från jobbet då det fortfarande var ljust, vilken känsla! Efter en promenix med hundarna så tränade jag Hydra i lite lydnad och oj, vad hon var på hugget! Det är allt bra att vila lite ibland!  En mycket nöjd hund efter en stunds träning på gräsmattan, för är det något jag lärt mig under alla år med hundträning i olika former så är det att träna lite och ofta!  


//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards