oljersjo-kennel

Alla inlägg den 8 maj 2016

Av Malin Ullström - 8 maj 2016 21:32

...självklart om jag inte hade glömt att vi skulle måla huset, eller rättare sagt husen!!  Eftersom vädret har visat sig från sin allra bästa sida så ville vi passa på att måla så mycket vi orkade och hann nu när vi har haft några dagar ledigt. Maken räknade ut att vi nog hade lagt runt 200 timmar på huset den senast tiden...  men nu är alla husen målade och vindskivorna bytta...nu är det "bara" alla knutar, och runt alla dörrar och fönster...

Nog pratat om målning!!


Hundarna har fått tidiga och sena promenader, alldeles för varmt att gå ut i solen mitt på dagen. Dagarna har tillbringats i skuggan helt utslagna och jag gjorde ett tappert försök att idag försöka fånga Java´s mage på bild. Det gick inget vidare så det fick bli en helbild istället och nog syns hennes "kula" allt!!  

 

Hon har börjat äta valpfoder och jag har ökat fodermängden, nog är alltid en labrador hungrig men nu märker man att hon är hungrig på riktigt!   Valplådan åkte upp idag så hon har tid på sig att "boa"! Lite tidigt kanske men det är lika bra att vara förberedd! Java har redan börjat se sig om ett bo, då hon så fort hon får möjlighet gräver i hundgården, hennes plan är att "boa" under trätrallen men vi hade en likadan diskussion förra gången, så det blir matte som bestämmer var hon ska föda sina valpar!  


Hoppas ni alla haft en härlig helg och inte bränt er i solen!


//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards