oljersjo-kennel

Alla inlägg den 26 maj 2016

Av Malin Ullström - 26 maj 2016 20:54

 ...hänt mycket på "hundfronten", men jag har bara inte hunnit skriva om det!  


För det första vill jag börja med att GRATULERA ROGER, ANNA-LENA och ÖLJERSJÖS INDRA till deras andra 2:a pris på jaktprov.  Nu vet jag att Roger och Anna-Lena inte är så supernöjda, eftersom Indra hade sitt 1:a pris i en liten ask när hon helt plötsligt piper till då hunden som arbetade "strulande" vid vattnet. Ja, då blir man superbesviken eftersom Indra är tyst i vanliga fall!!  Så det är är bara att bryta ihop och vässa armbågarna! Nu är det ju så att jag vet att när man startat ett par gånger på jaktprov så blir man lite luttrad, ALLT KAN HÄNDA!!  

Kritiken var super och jag är stolt som en "tupp"! När Anna-Lena och Roger en gång för 6 år sedan köpte Essie av mig så hade dom inte hade någon specill hundkunskap och nu har dom kommit långt med sina hundar!  

 

Domaren verkade i alla fall tycka som jag, så en fin rosett och diplom fick hon den lilla "donnan"!  


Sedan har vi ytterligare en hund från Öljersjö som har visat framtassarna för tredje året i rad!!  


Ett STORT GRATTIS till Tomas och hans ÖLJESJÖS PHOENIX som kammade hem segern i Jägarförbundets kretsmästerskap i eftersök på Gotland!!


 

Tyvärr ingen bild från i år, men grabbarna är detsamma!  


Tja, idag slutade jag på jobbet efter halva dagen eftersom vi inte vill lämna Java och valparna ensamma. Tur man har så stora barn som är sååå duktiga med hundarna och hjälper till. Så vi pusslar ihop så det alltid är någon hemma.


Dagens valpbilder kommer här, ska verkligen försöka presentera dem lite närmre om några dagar!

       

Behöver jag säga att dom är riktiga matvrak!!  


Ikväll har jag och äldsta dottern varit och tittat på nytt träningsställe på våra jaktmarker. Superställe och kan nästan inte bärga mig tills jag får visa alla mina valpköpare och träningsvänner detta!!   

Vi passade förstås på att träna årets första vattenapportering, allt satt som en smäck!


       

Vår goa Hugo in action!  


         

Äldsta dottern och hennes Kiara!  


   

Hydra, så glad över att få träna i vattnet!  


Dottern tycker mycket om att fotorafera och fotade "loss" en stund, det här är livet att ha det så fint runt sig! 


           

Hoppas ni alla har det bra i vår/sommarvädret!


//Malin

 



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards