oljersjo-kennel

Alla inlägg den 5 juni 2016

Av Malin Ullström - 5 juni 2016 19:01

... i Öljersjö!  I vår familj händer det oftast allt samtidigt, som målning av hus, valpar, födelsedagar och student!  Det hela började straxt innan valparna kom till världen, tyckte jag hade allt under kontroll tills... Jag råga på allt lyckas bli sjuk, fruktansvärt ont i magen och misstanke om blindtarmsinflammation som resulterade i en titthålsoperation. Jag lyckdes få med mig läkaren på "tåget" och dom opererade mig mitt i natten eftersom jag hade inte tid att vara på sjukhuset...Java skulle ju ha valpar!!   Lyckades med konststycket att komma hem innan valparna tittade ut och sedan har jag varit inne på sjukhuset för vidare kontroll då blindtarmen visade sig vara fin men då jag hade en infektion i magen. Alla prover är än så länge strålande och jag är tack och lov piggare så nu kör vi så det ryker...igen! Huset med målning och snickerier är alldeles straxt färdigt, gräset klippt, ogräset utrotat (för en stund), fönsterna putsade och nu laddar vi för äldsta dotterns student och yngsta dotterns födedelsedag, med allt var det innebär!!


Kom på idag att valparna kunde inte komma mer lägligt, nu när vi har det så jäktigt så äter och sover dom mest!  När dom blivit tre veckor så börjar jobbet...och då har jag all tid i världen!


Igår var det så varmt så dom fick komma ut på gräsmattan och äta en stund!


         

Java myser med äldsta dottern!  

       

Sötnosar!


Idag har alla valparna mer eller mindre öppnat ögonen, dom försöker tappert att promenera och det går lite vingligt!

När jag klappade en av dem idag, så gick den lilla svansen som en propeller och man blir ju alldeles lycklig inombords!  Alla småttingarna väger över kilot och maken roade sig med att göra ett diagram på alla för att se hur dom ökat i vikt. Kan berätta att det pekar stadigt uppåt för alla valparna!  Nu har vi klippt klorna på dem 4 ggr, tänk vad dom växer snabbt, man vill ju inte att dom ska riva Java i onödan för dom är allt annat än lugna när dom äter!  


 

Här har vi lilla tiken. små pliriga ögon!

       

Sedan kommer grabbarna i gänget, alla har öppnat ögonen, det är bara så att dom inte var så samarbetsvilliga då dom vill äta HELA tiden!   

       

Här ligger hela ligan och sover efter maten mendan vi andra städar 


Hoppas ni alla har härligt lediga dagar!


//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards