oljersjo-kennel

Alla inlägg den 16 juni 2016

Av Malin Ullström - 16 juni 2016 21:52

  ...saker, det är bara det att jag inte hinner blogga om det!  

Denna veckan har det hänt mycket i valparnas liv, världen har helt plötsligt blivit större! Nya ljud och helt plötsligt ser man lite!   Dom har blivit avmaskade och jag började med att ge dem majsvälling måndags bara för att dom skulle lära sig att äta från fat istället för mamma...inte lika uppsakttat och en VÄLDIGT kladdig historia!

     

Ni få ursäkta något dåliga kort men så är det ibland, kan ju inte låta bli att lägga ut korten ialla fall. 

 

Idag gick svansarna som små propellrar när jag kom hem efter jobbet! Så idag serverades det majsvälling med valpfoder och då hände det saker...dom blev helvilda och kastade sig över maten!  Tänk vad små valpar kan bli koncentrerade. Efter maten tvättade Java av dem och så passade vår katt Gustav valparna medan det städades i valplådan. Gustav som får hålla sig inomhus just nu pga en skada i hasleden, han älskar valparna! Jag är helt övertygad om att han tror att han är hund då jag har "läggande" på honom (ialla fall en kort stund), "inkallning" och så lyssnar han faktiskt på "nej". Nåja, han tvättade valparna och placerade sig i mitten av alla, till allas förtjusning!  

               

Den lilla tiken var helt överförtjust i Gustav, så nu tror jag att blivade husse får köpa en katt till henne!  


   

Sötaste valparna i stan 


Imorgon är det fredag och i helgen kommer valpköpare på besök, så roligt och ni är så välkomna!  


//Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards