oljersjo-kennel

Alla inlägg den 16 juli 2016

Av Malin Ullström - 16 juli 2016 22:37

...valpmys!   Idag gick WT av stapeln på Möcklö och kunde konstatera att det var mitt femte år i rad och det är lika trevligt som vanligt!  I år fick jag som vanligt...vara funktionär eftersom Hydra löpte och Java inte får starta ännu pga valpisarna. Dock är jag HELT övertygad om att hon hade velat!  Kan sammanfatta WT:et med bra väder, dock lite blåsigt, trevliga domare, funktionärer och deltagare och det är just detta som gör att man vill vara med år efter år!  Nu hoppas jag att jag så småningom kan vara med som deltagare också, då jag ska behålla en gosse denna gången! Labradorflickorna lyckas ju alltid pricka in dessa löp i "fel" tid...fast å andra sidan är dom färdiga med löpen till höstens prov!  


Kristina med Elee, Roger med Indra och Gunnar med Plexus startade idag. Kristina och Elee´s debut på WT och det var mycket nöjda tjejer som åkte hem idag, HÄRLIGT jobbat!  Roger och Indra lyckades riktigt bra och slutade på en andra plats i nybörjarklassen, STORT GRATTIS!  Gunnar och Plexus har haft sina små kontroverser men idag kändes det riktigt bra enligt husse som var nöjd efter dagens prov, HEJA!  


Efter dagens prov åkte vi något genomblåsta hem till Öljersjö för att grilla och äta gott, så mysigt! Tänk att man har fått så härliga vänner pga några valpar man sålt!  


Håkan passade också på att komma förbi för att krama om lilla Speja, så trevligt! Nästa gång får du stanna på grill!  


Tja, förutom mat och en massa prat var det förstås en massa valpmys, dom är för underbara!  


Tyvärr har jag inte lyckats med ett ända bra kort idag, men jag ska se om jag får tag på några...så jag får väl bjuda på ett kort på mig och valparna, jag kan bara tala om att detta var INTE lätt!!

       

Nästa valpkull ska jag ta ett kort på dem i 6:e veckan...då är dom lite medgörliga! Man har väl alltid någon som inte vill vara med på kort...är det inte barn så är det hundar!  


Nu har jag tinat upp vilt tills imorgon, då ska här tränas!


//Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards