oljersjo-kennel

Alla inlägg den 24 juli 2016

Av Malin Ullström - 24 juli 2016 21:57

...iväg!   Vi har haft ett par underbara dagar med sol och varmt väder, lyxigt när man lyckas få lite valpvakt och kan åka ut på havet med familjens båt!  Det är ju fortfarande lite pass med de små trots att dom är så duktiga och sköter sig exemplariskt!


   

Min första vecka på semestern gick som i ett "vakuum", tror att jag var så trött så det var därför jag kände mig helt håglös. Min andra vecka är snart slut och jag kan berätta att jag njutit varenda sekund!  

Trevligt umgänge med valpköpare, mycket sol och bad, god mat och dryck, suttit ute uppkrupen i soffan på verandan och lyssnat på Sommapratarna i P1, och bara "varit"!    Sena promenader med mina fina hundar och långa frukostar...ja, jag känner att jag "laddar" batterierna!  


Jag har fått fina små sms från Bellman´s matte och husse, dom verkar så nöjda med honom och han sköter sig med den äran enligt uppgift!  


Jag har även fått sms från Sigge´s matte och husse, och det hade varit lite oroligt första natten men det är ju inte så konstigt!  


Så idag var det Kido´s tur att åka med sin nya matte, Camilla och husse, Alex till sitt nya hem i Kista! Camilla har ÄNTLIGEN fått sin jaktlabbe som hon alltid velat ha (enligt uppgift   )! Kido är den av valparna som fick åka längst för att komma till sitt nya hem. Camilla skickade mig en filmsnutt från bilresan där han sover på rygg...så det verkade ju gått utmärkt!  


Men innan han lämnade Öljersjö blev det ett "flyttbad " och bus på gräsmattan!


 

Riktigt skönt det här med bad, men det är så mycket mysigare med kel!  

           

Så roligt man kan ha med en handduk!   


 

Öljersjös Kido Spirit of Java!  Ett STORT LYCKA till önskar vi hans matte och husse!


Kram Malin m familj


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards