oljersjo-kennel

Alla inlägg under juli 2016

Av Malin Ullström - 14 juli 2016 21:08

...haft ännu ett finbesök!   Pappa "Benny" och hans matte Mirjam var här för att titta på de små underverken!

Så trevligt och mysigt och valpisarna fick med beröm mer än godkänt av Mirjam! Kan väl i ärlighetens namn säga att jag är såååå stolt över dem alla!  

Här är INGEN lugn stund och nu har de små huliganerna kommit på att om vi samarbetar så välter vi staketet! Då kan man gräva upp allt i sin väg, jaga katterna eller varför inte ta ett dopp i storasyrran Hydra´s pool! 


       

Katten Gustav är det nga större problem med...det vet alla valparna!  

         

Men katten "Maja", hon håller man avstånd till...herregud vad hon kan fastna i nacken...det vet alla valparna också...  


           

Så var det det här med poolen...en blöt historia men så rolig!!

 

Så här trött blir man av katter och pooler...  


Tja, så hade jag ett mål för dagen och det var porträtt kort...jag gav upp och ber att få återkomma! Dock fastnade några...

  


Öljersjös Bellman Spirit of Java!                

   

Öljersjös Speja Spirit of Java!    

  '

Öljersjös Sigge Spirit of Java!  


Dom andra grabbarna får vi presentera en annan dag...dom jagade katterna och hade ingen lust att fotas...  


Hoppas ni alla har det bra?! Idag har jag och labbeflickorna varit ute och rekat inför söndagens träning och hittat många bra ställen! Imorgon kommer Gunnar med fyrbenta och husvagnen och på lördag blir det WT på Möcklö, med andra ord en riktigt härlig hundhelg!! Ska försöka hinna uppdatera så mycket det går!!


Kram Malin

Av Malin Ullström - 10 juli 2016 21:47

 ...ÄNTLIGEN semester!  Jag har nog aldrig längtat så efter semestern som denna gången och mycket beror nog på valparna!   Dom är helt ljuvliga och jag kan sitta och titta på dem långa stunder och bara studera dem. Det som gör mig extra glad är att dom är såååå jämna och det är ett härligt gäng nyfikna små odjur!


Allt kretsar ju runt valparna men igår så åkte jag och döttarna med våra goa vänner på vår årliga resa till FALSTERBO! Detta för att "insupa" denna härliga hästfest!  Fantastiska ryttare och fantastiska hästar, sedan är det extra roligt att titta på allt runtomkring. Yngsta dottern är helt euforisk när vi är där och kan allt om hästarna och ryttarna som tävlar...."Mamma, har du sett bettet? Så imponerande att han rider en häst i dessa klasserna med det bettet!"

Hallå!! Jag har nog med att titta på hästarna och ryttarna...inte tittar jag på vilket bett dom rider på .... Eller kanske analyserar jag hundträningen på det viset när jag tänker efter...  


     

Vi såg på bla "Derbyt" som är en riktigt trevlig hoppning och för att inte tala om "höjdhoppningen" som slutade på 1.90 Herregud, vilka ekipage som hoppar 1.90...hästarna ser ju inte på andra sidan hindret och det är som att hoppa in i en vägg...prata om att lita på sin ryttare!  


Idag har valparna varit på utflykt igen! Packade in hela ligan för att åka upp till mina föräldrar igen, idag fick dom träffa pappa´s Laika hane vid namn "Vajo". Han är inte speciellt intresserad av valparna men det är viktigt att dom får träffa "bra" vuxna hundar!

     

Jag tror att dom tyckte han var en tråkig "prick" med långa ben...


Något som var roligt var hönshuset och hönsen...

           

Något som var "super" var värpfodret....hmmm, bara dom iinte börjar lägga ägg!  Så här fin blir man när man stoppar huvudet i fodret!  En labrador älskar all sorts mat!!


Något annat som var så roligt var potatislandet...

       


...för att inte prata om att krypa in under "snickarboden"!   Det var nog bäst!!

   

Väl hemma sov dom i stort sett hela dagen tills kvällen kom...nu har mina pioner "mittbena", Jasminen är luggsliten och vinrankorna saknar blad...katten Gustav är blöt i pälsen och det är flera hål i gräsmattan!   


Undrar om man kan debitera valpköparna detta?!!  


Kram Malin


Av Malin Ullström - 3 juli 2016 21:04

...helg!  Denna helgen har vi haft besök av Camilla som ska bli en av "gossarnas" matte! Så roligt att träffas och jag tror att hon inte blev klokare av att vara här, dom är jämna dom små filurerna!  

Nu händer det otroligt mycket varje dag och jag kan väl bara summera att det är ett härligt gäng sociala, pigga och glada valpar!

       

Dom växer så det knakar och uppskattar inte längre lika mycket att vara i sin utegård...nu har dom fått smak på VÄRLDEN, som just nu är hela tomten...  


                 

Det gäller att vara ett par stycken att passa dem när man släpper ut dem på hela tomten, dom har en förkärlek att springa åt ALLA håll! Tack och lov att det "bara" blev fem!     


Så idag var det dags, packade in alla fem och yngsta dottern i bilen! Lika bra att börja vänja dom vid en liten biltur, som idag bar av upp till mina föräldrar en kilometer härifrån. ALLA valparna skötte sig med den äran, ingen tyckte det verkade obehagligt och ingen mådde än så länge dåligt. Jag ska försöka vänja dem vid detta så gott det går! Värl uppe hos mina föräldrar blev det en riktigt upptäcksfärd, många stenar att klättra på och så fick dom en bit rådjurs skinn av min pappa.   Herregud, vilken kamp det blev om detta skinn!! Kan väl summera det med att viltintresse finns, även för katten Gustav...

Gustav älskar valparna men igår blev det för mycket...


En katt måste tänka på sitt rykte!!  


TACK, snälla Camilla för denna underbara filmsnutt!


Sköt om er allihopa!

//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards