oljersjo-kennel

Alla inlägg den 26 augusti 2016

Av Malin Ullström - 26 augusti 2016 19:32

...lilla valp!  


Igår var vi på Brukshundklubben för att hjälpa Kristina med Elee och Ingela med Ninja med lydnadsträningen, snart dags för tävling för dem bägge! Nu har Ninja efter en väääääldigt lång väntan prickat in sitt löp, så hon får vänta lite med att tävla, men träna kan man alltid göra.  Super roligt att kunna hjälpa till att "slipa" till formen för dem och jag konstaterade att det hänt mycket på bara en vecka!  


Döttrarna följde med för att träna, Julia och Kiara tränade lydnad medan Olivia slipade formen på Hugo, på söndag är det KM i Rally och dom ska starta, så spännande!

Så roligt att se Kiara på lydnadsplanen, vilken lycka att träna med sin matte!   Nu är det bestämt, Kiara flyttar med Julia till Göteborg om hon får den lägenheten som hon står först i tur på... Hmmmm, det kommer bli otroligt tomt utan både dotter och Kiara, men vad mysigt dom kommer ha!  Åh, Kiara som ÄLSKAR att gå i stan!!  


 

Här ligger Kiara, Elee, Ninja och Hugo platsliggning i tre minuter, det gick galant!

 

 

Så här avspänt och trevligt har vi när vi tränar! Som Ingela sa: "Så härligt att få skratta ordentligt!"  

 

Som ni kanske förstår så händer det mycket här hemma och jag kom på att jag inte lagt ut så mycket bilder på Knox, underbara valp! Han är en mycket glad och balanserad liten gosse som känns väldigt trygg! Han älskar alla katterna här hemma (även att det inte är ömsesidigt) och bryr sig inte om varken "lavetter" eller "fräs" från dem...  Han fullkomligt älskar att hålla Hugo i örat när vi är ute och går, så vi har vilda diskussioner om detta, han fullständigt struntar i att storasyrran Hydra morrar när han stoppar ner huvudet i hennes matskål, MEN han lyssnar på sin matte!  Han är helt tyst och torr på natten och han sitter ner och väntar på "varsågod" innan han får äta, han stannar nedanför trappan på kommando, och det är mest för att jag inte vill att han springer upp och ner hela tiden.


Igår var han med på Brukshundklubben och skötte sig utmärkt!

         

Matte´s guldklimp!  


Häromdagen kunde jag inte låta bli...han fick testa "valpdummiesen" med kaninskinn! Detta är ABSOLUT inget jag brukar börja med...men testa har ju ingen dött av!  Till saken hör att jag har ju sett att han gärna "bjuder" upp olika föremål till mig och är väldigt stolt att få visa dem. Jag är väldigt noga med att ALDRIG ta något för honom och ABSOLUT inte jaga ikapp honom, även att han har något i munnen som han INTE får ha. Då får det bli avledning och byteshandel! Hade jag tvivlat på att han inte skulle komma hade jag aldrig testat!!  

Det blev så bra, han var stolt som en "tupp" och vi prövade bara en liten stund! Ni ska ALLTID tänka på att sluta när det går som bäst!  

     

Önskar er en härlig helg!

 

Kram Malin

 


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards