oljersjo-kennel

Alla inlägg den 9 september 2016

Av Malin Ullström - 9 september 2016 08:05

...jag har tagit ledigt från jobbet idag!  Mest för att kunna andas...men också för att hinna koppla av...hmmm, jag kanske hinner det på söndag om det inte blir en resa till Göteborg då äldsta dottern förhoppningsvis får tillträde till en lägenhet! Jag menar, ca 4 timmar i en bil enkel resa är väl att koppla av?!    


Uppe tidigt idag för att inte "slösa" bort denna dag, lite att fixa med här hemma och sedan ska hundarna få sig en "duvning". Kiara löper och Hugo är "lite extra allt" just nu, vi har svärmors lilla dvärtax hemma och han behöver också sig en "duvning"...  Appropå på "duv" prat så var Hydra och jag ute i veckan och jagade lite duvor tillsammans med min pappa. Hon är fantastiskt lugn...trots skott så sitter/ligger hon vid min sida helt lugn och bara väntar på att få hämta vilt. Väldigt skönt att ha en sådan hund vid sidan om sig då man har en hel del att hålla reda på när man är ny på det här med skyttet, för "proffs" det är jag inte ännu.

 

Hydra med en duva!  


Fick en hälsning av Kido och matte Camilla i veckan, allt verkar gå så bra för dom!

 

Linslus "Kido"!  


Sedan fick jag ett sms från Håkan och Speja...jag har nog inte skrattat så  mycket på länge! Nu är händelsen i sig inte så rolig när man är mitt i den, men fantastisk när man har fått lite distans till den... Jag tar mig friheten att publicera kort och citat från Håkan.  Jag hoppas verkligen det är ok...  

 

""Så här ser det ut när en labradorvalp får vara inredningsarkitekt. En helt ny syn på det här med gardinupphägning. Gardinen hade blivit kortad också. Nedersta delen var avsliten och låg på golvet. Längden var väl inte rätt. Speja säger att det är det senaste. Traschy chic kallas det visst."  


Tack snälla Håkan för ditt sms, helt underbart!  



Igår kväll kom det en hälsning från Bellman, Hobbe,Pernilla och Niklas som har varit på semesteräventyr, det ser ut som dom har haft det underbart!  

 

Två fina killar, Hobbe och Bellman!  


Nehe, nu ska jag ta tag i denna fredagen!

Sköt om er!

//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards