oljersjo-kennel

Alla inlägg den 25 september 2016

Av Malin Ullström - 25 september 2016 20:26

...saker!   


Fredag kväll, maken och jag tog en kvällspromenad med hundarna, och nedanför vårt hus på ett av fälten "kryllade" det av gäss. Bonden som äger det har sagt att vi så gärna få jaga iväg dem, så sagt och gjort...kopplade loss Java och Hydra och skickade iväg dem. Fullfart och full fokus for dom iväg som två oljade blixtar, då tappade jag Knox koppel...han var inte sen på att sätta efter mamma och syrran!  Herregud vad snabba dom är redan, 17 veckor och höll sig straxt efter dom vuxna tikarna med full fokus på gässen!  Behöver jag säga att gässen lyfte illa kvickt och alla tre hundarna vände på min visselsignal, varm i hjärtat!   Tja, det var ju inte riktigt så jag hade planerat men kunde inte låta bli att le när han kom tillbaka till mig med sådan glädje i blicken! Goa lilla hund!


Lördag förmiddag träffade jag Kristina, Mats och Ylva med fyrbenta och vi filade linjetag tills både vi och de fyrbenta var mer än nöjda. Total lycka när det på vissa linjetag låg duvor!


Tyckte alla hundarna skötte sig bra men man kan alltid bli bättre, och det är ju därför vi tränar!

 

Kristina och Elee!  

 

Mats och Troja!  

 

Ylva och Rhea!  

 

Här sitter Knox och tittar på medan de stora hundarna jobbar, Rhea får vara barnvakt. Hon tyckte han var liiite läskig!  


Sedan helt plötsligt låg dom där, duvorna....och de kunde han inte låta bli. Spontanapporterade en av duvorna och höll den så fint!  


 

Fina lille Knox!  

 

Så glad liten kille!  

 

Java, Hydra & Knox!


Sedan har jag fått en massa hälsningar i helgen!


Anna-Lena har varit och tävlat rally med Essie & Indra och det gick strålande även denna helg, så stolt över er!  

 

Anna-Lena & Essie, tredjeplacerad på 82 poäng!

 

Anna-Lena & Indra, en fjärdeplacering på 89 poäng! Eftersom det var två andrapristagare fick dom hamna på pallen ialla fall!  Ett STORT GRATTIS TILL ERA FINA RESULTAT!


I lördags plingade det till i telefonen och det var Ida & Josef som skickade en hälsning från dem och Sigge!

 

Fine lille Sigge, vad lik han är sin mamma!    


Så idag plingade telefonen till igen! Fick en hälsning från Pernilla och Bellman!

 

Dom börjar bli stora nu de små grynen, fine lille Bellman!  


Precis som det var tankeöverföring så fick jag ett mail från Håkan & Speja medan jag satt här och skrev.  

 

Lilla Speja har fått en alldeles egen dummies, visst klär den henne!  


Det ska bli så roligt att snart få träffa er allihopa på vår första VALPTRÄFF, ni är så VÄLKOMNA!  


Sköt om er allihopa!


Kram Malin












Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards