oljersjo-kennel

Alla inlägg den 2 oktober 2016

Av Malin Ullström - 2 oktober 2016 19:37

...hundträning i någon form mer än möjligtvis konditionsträning.


Denna helgen var "spikad" för att fira sonens efterlängtade 18-årsdag, som firades med nära och kära!  Härligt att fira sonen och många släktingar och vänner kom på middag!  

 

Trots att vi planerat och fixat i förväg så blir det alltid lite extra pyssel när man är många, så idag har dagen gått åt att iordningställa huset. Passade även på att ställa undan alla utomhus möbler för nu har hösten kommit, regnet har skvalat ner nästan hela dagen. Kan inte låta bli att tycka det är liiite mysigt, men hoppas på bra väder nästa helg då vi har valpträff för de yngsta Öljersjövalparna!  


Igår kunde jag till min stora besvikelse inte vara med på Brukshundklubben i Karlskrona för att heja på "mina" ekipage. Kristina med Elee och Ingela med Ninja startade lydnadsklass 1, tyvärr hade dom lite otur bägge två och nollade momentet "läggande" och med en gång så försvinner en massa poäng. Trots detta lyckades dom bägge få en pallplats och känslan verkade ha varit bra. Nåja, jag är stolt över dem då dom tränar och kämpar på med olika svårigheter! Det är bara på det igen, kamplust mina vänner, det kommer man långt på!  

 

Tar mig friheten att lägga ut detta kortet som jag fick av Ingela, och ett stort Grattis till Pelle för vinsten på fina poäng!  


Inte nog med det!!   Anna-Lena och Roger är fantastiska på att träna sina fyrbenta flickor och igår startade Anna-Lena Indra i Rallylydnadens fortsättningsklass på Karlskrona Brukshundklubb!

Slutade med ett förstapris och en tredjeplacering!   

   

Hoppas ni har ett stort prisskåp därhemma?! 


Här hemma försöker vi alla två som fyrnbenta hålla ordning på den lilla "huliganen", Knox!  


Han är fantastiskt ljuvlig men även fantastiskt påfrestande...kör med de andra fyrbenta familjemedlemmarna så jag går här och önskar att deras tålamod tar slut!


Äter upp sin mat som en galning, därefter försöker ha sno de andra hundarnas mat...många gånger blir dom chockade och tittar på mig...fast Java tyckte att det var nog häromdagen. Dock finns det andra matskålar....

Han fullständigt älskar att ta tag i Hugos ena öra och helt enkelt springa iväg men honom, detta är något som han gör så fort jag tittar bort. Hugo låter honom än så länge hållas, fast jag önskar annat!   


Sedan har vi våra små katter, som just nu används som språngbrädor och "gosedjur", tack och lov springer han inte iväg med dom. Katterna lägger sig ner och väntar tills anfallet går över...något blötare brukar dom bli efteråt.

Knox tror även att han är stor, så han försöker hoppa in i bilen om jag inte är på "hugget". Han älskar att åka bil och har fått en riktigt basstämma när han skäller!


Så är han ju helt ljuvlig också, lättlärd och älskar att kramas!  Han sitter duktigt och väntar tills han får hämta "sin"apport och kommer och lämnar den så fint till mig! Han väntar på sin tur innan han får äta och innan han får gå in i huset och är pigg på allt som man tänkas vilja göra och undersöka!


Så det ska bli så spännande att se hur den lille filuren blir när han växer upp!


//Malin

  

  

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards