oljersjo-kennel

Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av Malin Ullström - 10 oktober 2016 19:12

 ...var det dags för valpträff!  Åh, vad jag sett fram emot denna dagen! För hur underbart härligt det än är med valpar så är det otroligt roligt och se dem utvecklas som individer. Så i lördags träffade jag Håkan med Speja, Niklas/Pernilla med Bellman och Ida/Josef med Sigge.

Vi började dagen med träff vid vår jaktstuga där vi tog en kaffe och bulle för att hinna "prata av oss" eller kanske rättare sagt att jag fick prata av mig!  Efter att valparna hade fått busa av sig så tog vi en liten promenad där vi bla tränade på att sitta kvar och komma på visselsignalen. Efter detta så körde vi alla hem till Öljersjö för att värma oss och grilla lite korv. Kändes som att hösten kom på riktigt denna dagen med blåst och regn...lite typiskt!   


Efter korv, kaffe och mycket hundprat så fick de små huliganerna busa av sig innan hemfärd  dom är ju trots allt inte så gamla så livet är mest en lek!

     

 

Här är nästan hela ligan, förstår inte varför Pernilla och Josef inte ville vara med på kort men här är Niklas med Bellman, jag med Knox och Java, Håkan med Speja och Ida med Sigge!


ETT STORT TACK TILL ER ALLA FÖR ATT NI KOM OCH HÄLSADE PÅ OSS, NI HAR ALLA FINA SMÅ VALPAR OCH DET SKA BLI SÅ ROLIGT ATT FÅ FÖLJA ER ALLIHOPA!


Ett extra TACK till Håkan som fotograferade!  


Kram Malin med familj

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards