oljersjo-kennel

Alla inlägg den 16 oktober 2016

Av Malin Ullström - 16 oktober 2016 19:33

 ...mycket hund!   Tog ledigt i fredags från jobbet för att försöka komma lite i fas med hemmet, härligt! Hade utan problem kunnat tänka mig att vara ledig varje fredag för helgen blir så mycket längre och härligare!



I lördags åkte jag tillsammans med Wilma & Svea till Ronneby Brukshundklubb för att heja på Anna-Lena och Essie som skulle tävla i elit lydnad!  Oj, vad duktiga dom var! Tyvärr inget förstapris men det här ekipaget har potential! Det är min skäl inte lätt att få ihop alla momenten men nu är det "bara" att träna vidare och fila på, för det är inte långt bort till ett förstapris!  

         

Anna-Lena och Essie!  Tänk...för så där ca 6 år sedan så sa Anna-Lena till mig att hon troligtvis aldrig kommer tävla...  Vilken tur att hon hade fel, för dom är så DUKTIGA!!  


Svea som är en lagotto på 10 månader och Knox som nu är snart 5 månader var med på social träning hela dagen, trötta små filurer när dagen var slut! Roligast var nog att busa i löven, utanför tävlingsområdet!

 

Svea & Knox, ying & yang!  


När jag väl kom hem var yngsta dottern ute och cyklade med Hugo & Kiara, så det var "bara" två hundar att packa in i bilen och åka till skogen med. Härligt höstpromenad som vi avslutade med ett sök, som gick alldeles strålande och i ett härligt tempo!

   

Java & Hydra!  


Idag har dagen farit iväg i ett "huj" men lyckats att få gjort en massa i alla fall. Gick "loss" med lövblåsen i hundgårdarna för att sedan storstäda i hundhusen! Härligt när det luktar rent överallt och hundarna har fått både cykelrundor och träningsstunder idag. Jag har filat på dirigeringar med Java och Hydra, Knox har fått sig en liten träningsstund också. Inkallning med pipan och att sitta kvar lite längre stunder, han är en riktigt härlig liten kille med stor apporteringslust. Han är väldigt präglad på mig alla redan och tycker inte om att han ibland faktiskt få vara

hemma hos resten av familjen när jag ska iväg med dom andra. Försöker att ge alla hundarna en egen stund då och då.   


Imorgon är det måndag igen...känns som om det bara finns måndagar och fredagar.  


//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards