oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 12 november 2016

En hälsning från...

Av Malin Ullström - 12 november 2016 17:45

...vår fina Kiara och hennes duktiga matte!  

Nu har Kiara bott hos äldsta dottern i Trollhättan i 1½vecka och hon trivs väldigt bra, blir behandlad som en prinsessa!   Så länge jag kan komma ihåg har dottern sagt att när hon flyttar hemifrån så ska Kiara flytta med, och hon ska få göra allt som hon inte fått göra hemma...som att sova i soffan! Ska jag vara riktigt ärlig så bryr jag mig inte om det...dom två har det hur mysigt som helst. Kiara vet om att tjuva mat, tigga vid bordet och sova i sängen, ja det är uteslutet men när dotterna sätter sig i soffan för att plugga.... Ja, då står huon utanför vardagsrummet och viftar hysteriskt på svasen...för in i vardagsrummet får man inte gå förrän man får lov!  När hon sedan får klartecken från dottern så går hon in och sätter sig mitt i rummet för att helt enkelt "glo ut" henne. Dottern ringde mig häromkvällen och sa, "mamma, ögonen håller på att hoppa ur", för om man är riktigt lugn och fin och ser ut som man ber till övre makter så kan man få komma upp i soffan!! Där ligger hennes filt och det är ju bara så mysigt!!  

 

Kiara är fullständigt medveten om att man MÅSTE vara lugn för annars finns risken att man får gå och lägga sig i sin korg, och då kan man inte lägga huvudet i mattes knä medan hon läser pedagogiken.   

  
Detta är en väldigt mörk fredagsbild men ni ser väl ögonen på Kiara?!   Behöver jag säga att dom har det super?!

   

Jag är så glad att dom här två har hittat ett hem där dom trivs tillsammans och Kiara har tom blivit kompis med en äldre dam som bor granne med dem. Kiara älskar alla och det är ju svårt att inte tycka om henne!

Grannen har berättat för dottern att hon hör ingenting av henne när hon är ensam hemma, hon sköter sig exemplariskt!  


Dottern ringde mig i morse och berättade att hon börjar bli såååå trött på alla andra hundägare som vill att deras hundar ska få hälsa på Kiara hela tiden. Underbart att höra hennes kommentar!  


"Mamma, jag mötte en dam med en dansk svensk gårdshund som var lika bred som lång, som stod i sträckt koppel och "bröstade sig", hans matte en äldre dam höll hårt i kopplet och hade ett leende som gick från öra till öra. Där stod dom och väntade på oss, damen frågade glatt om dom fick hälsa?! Nej, svarade jag och gick vidare! Mamma, du skulle sett damens min!!    Jag tänker då inte betala några veterinärräkningar en fredagskväll på jourtid för att någon annans hund har knaprat på min!!  Varför tror många hundägare att alla hundar måste hälsa på varandra?!"


Ja, jag kan inte annat än le, dottern har lärt sig en hel del om hund under åren! Hon har det viktigaste med sig så om hon vill ha sin hund i soffan, så är det ok!  


Nu måste jag berätta, idag har vi haft en underbar dag i Öljersjö!  

 


Solen har lyst hela dagen och riktigt behaglig temperatur ute, idag fick vi finbesök i Öljersjö av Josef, Ida & Sigge!

Vi gick ner i vår "sjöhage" och tränade lite följsamhet och inkallningar! Gossarna skötte sig jättefint och nu kan man börja träna dem lite smått, korta positiva stunder!

 

Sigge och Knox 


Dom växer så det knakar och just nu har Sigge växt iväg, han är både högre och längre än Knox! Roligt hur det kan bli, det minsta gossen i kullen är just nu störst och den störste minst, visst det kan ändras men det skulle inte förvåna mig om Sigge blir den största av dem alla!  Vilka superkillar!


 

Josef och Sigge!   


Jag tog ett fint kort där Ida var med, men tyvärr var det en hund som hade slickat på linsen så bilden var något suddig...  


Hoppas ni alla mår bra!


Kram Malin





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards