oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 5 december 2016

Besegrad för en stund....

Av Malin Ullström - 5 december 2016 09:15

 ...skrev jag i förra inlägget då jag blivit vad jag trodde förkyld.   Tyvärr var det ingen förkylning, influensan slog till hårt och toppades i helgen med en övre lungvägsinfektion med början till lunginflammation, enligt läkaren.  


Till min stora besvikelse fick jag ställa in träningen med de yngsta hundarna från Öljersjös kennel, men vi får snart ta igen det!  Det är tur att jag har en familj som är så duktiga med hundarna som tar hand om dem när jag är sjuk så det inte går någon större nöd på dem, för jag gör inte många knop just nu.


Häromdagen fick jag ett samtal från min lilla pappa som stod i skogen med sin fantastiska hund, och precis skjutit en älgkalv för honom!

 

Inte det mest fantastiska kort men nog ser "Vajo" nöjd ut!  


En timmes ståndskall med ett riktigt bra hundarbete och en ilsken älg, att pappa sedan kan skjuta älgen för "Vajo" så han får något för sitt jobb, det är riktigt roligt!

När man får ett sådant samtal så blir man glad hur sjuk man än är, för jag vet vilket jobb min lilla pappa lägger ner på hundarna, viltvården och skogsvården. Att han sedan själv tar hem älgen från skogen och tar hand om den på bästa sätt, det beundrar jag honom för!  


Skrockens Chopper, "Vajo", är en riktigt bra hund! Dagen efter jagade dom vildsvin och han tog fram gris efter gris i de olika såtarna, måtte han hålla länge!  

"Vajo"!  


En hälsning från äldsta dottern och Kiara som snart kommer hem till oss i jul! Dottern hade köpt en regnoverall till Kiara...Kiara har en fantastisk päls men när man bor i en lägenhet så är det inte allt lätt att få bort allt grus som letar sig in i pälsen när det är blött ute. Så dottern tyckte att hon behövde en overall, tja, hunden ser lycklig ut i alla fall!  

 

Lilla Kiara!  


Något annat som gör henne lycklig är att få ligga i soffan...  

 

Vet inte om ni ser henne men hon ligger där bland kuddar och filtar som en prinsessa! Jag har sagt till henne att hon får inte skvallar för dom andra hundarna i familjen...  


Sköt om er!


//Malin



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards