oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 11 december 2016

Nu börjar det...

Av Malin Ullström - 11 december 2016 20:36

...bli lite bättre med influensan och lungorna, så i helgen har det varit en hel del aktiviteter.     Jag får ju tänka mig för då jag lätt får hostattacker om jag inte tar det lugnt...


Igår var yngsta dottern och jag inne i stan och gjorde lite julklappsinköp, så mysigt!  Därefter var vi på födelsedagsfest hos Ylva, så trevligt och gott! Tack för en trevlig kväll hos er!   


Idag träffade jag Niklas, Pernilla med Bellman och Josef med Sigge, för en stunds träning. Så underbart roligt att träffa dem allihopa och "valparna" har blivit så fina! Mycket goa små hundar med mycket sprall i benen, precis som det ska vara! Extra roligt att se deras framsteg sedan vi träffades förra gången, inte alltid att man som förare ser framstegen men det kan jag intyga!  Vi tränade en hel del passivitet, följsamhet och inkallningar och jag tyckte dom skötte sig bra allihopa. Det märks att när dom blir trötta, ja, då blir dom det med en gång!   


Det är bra träning att träffas och träna en stund för att hundarna sedan ska få ha tråkigt, för är det något man tränar för lite på , så är det passivitet. Tränar man det lite och ofta när dom är små, så har man igen det när dom är vuxna!


     

Bellman och Niklas!  


       

Sigge och Josef!  


Väl hemma var det kloklipp och fix i hundhusen, för att sedan åka till Karlskrona Lyckå Ridklubbs Luciafirande!
Dottern hade varit ute och cyklat med Java, Hydra och Hugo så dom var så nöjda!

  

   

Så fint luciatåg och alla fyrbenta skötte sig med den äran!

   

Så ibland får man ställa upp som ren, fast man är häst och göra olika voltigeövningar! Lille Rocky var så duktig när tjej efter tjej hoppade upp på honom bakifrån och slog kullerbyttor, stod på händer på hans rygg osv. En riktig lite mys häst...eller förlåt mys ren!


Därefter var det kadrilj, uppvisning av de nya hästarna på ridklubben, korning av bästa häst och ponny, westernridning osv.


Sedan kom det nummer som yngsta dottern var med i...laghoppning på tid...prata om att laget var taggat! Namnet var förstås "Tomtarnas Favoriter"!


Dom gick segrande ut från ridhuset och nog var dottern och bästa kompisen Hanna nöjda!  

 

Hoppas ni alla haft en härlig tredje advents helg!


Kram Malin 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards