oljersjo-kennel

Alla inlägg den 30 december 2016

Av Malin Ullström - 30 december 2016 21:14

...tyvärr har jag inte hunnit med att jaga så mycket jag önskat detta året, men det ska bli ändring på det till nästa år!

Tack och lov är det inte riktigt över ännu och jag har en sak jag bara måste vara med på, och det är rådjursjakten med lilla Spralla. Hon är endast ca 1½ år och detta är hennes första säsong i jakten, ett antal rådjur är redan fällda för henne och hon har tagit ett 2:a pris och ett 1:a pris på jaktprov! Goa lilla hund, inte nog med att hon jagar duktigt hon är ocså väldigt trevlig!  


Häromdagen fick jag ett sms från pappa när jag satt på jobbet, pappa var på en av öarna i Karlskrona skärgård och jagade räv med stövare.

 

Det är ett sådant sms man inte vill ha, hade hellre varit med pappa än på jobbet.  


Häromdagen var jag med Knox hos veterinären då han hade fått ett Histiocytom på tassen (en godartad tumör) då jag fick se det här. Kunde inte låta bli att ta ett kort för att visa er, detta bör vi alla tänka på!


 

Tja, nu är det snart ett nytt år....nya tag!  


Just det, med Knox gick det bra eller han fick operera bort tumören och nu är det lugna aktiviteter, koppelrastning och krage som gäller. Detta är något som han inte gillar men finner sig i tills vi ska gå ut, då far han runt som en torped. Tänk att 14 dgr kan gå så sakta, det är då stygnen ska tas om det är ihopläkt vill säga... Nåja, huvudsaken är att det är bortopererat och att det inte är farligt. Tydligen ganska vanligt hos unghundar och har en förkärlek att sätta sig på väldigt olämpliga ställen.


Imorgon är det nyårsafton, se till att rasta av era hundar ordentligt tidigt på kvällen så ni slipper gå ut med dem sent. Se till att dom är inomhus, få inte för er att gå på promenad mitt i natten med hunden...det är så många hundar som sliter sig och springer bort just på nyårsafton. Ha gärna hunden i ett upptänt rum med radio på och skulle dom reagera så tyck inte synd om hunden, det blir bara värre då! Kanske kan dom få ett ben just vid tolv slaget?


Var rädda om er och jag önskar er Ett Riktigt Gott Nytt År!


//Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards