oljersjo-kennel

Alla inlägg den 29 juni 2017

Av Malin Ullström - 29 juni 2017 16:07

...kan ta dagen som den kommer!   Mycket pyssel här hemma, men i tisdags var det så fint väder så då kan man ju inte låta bli att packa kaffekorgen och åka ut i skogen för att träna de fyrbenta. Kristina med Elee och Ylva med Hydra slöt upp med kort varsel för att träna lite vattendirigeringar, bra träning och alla fyra tjejerna fick hemläxa.   Det är inte lätt med vattendirigeringar, en sak är på land... men sen kommer vi till vattnet och det är en helt annan sak.

Det är bara att träna, träna och åter träna... Jag vet väldigt väl hur det är då Java alltid tyckte att hon skulle lösa saker och ting själv och inte lyssna på matte när det kom vatten under tassarna...   Tack och lov ger ihärdigt tränande oftast resultat, och jag känner mig nöjd med henne. Nu ska vi fila vidare för att öka svårighetsgraden för både henne och mig...


Kvällen tillbringades hos Tina och Tillyhills kennel, fika vid sjön och en massa hundprat!  


 

Öljersjös Blue Java!  

 

Öljersjös Knox Spirit of Java!  

   

Hoppas ni alla har det bra och njuter av sommaren!  


//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards