oljersjo-kennel

Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Malin Ullström - 23 juli 2011 20:06

... dax för unghundarnas första WT!!

Detta gick av stapeln på Möcklö, ca 15 minuter hemifrån, "så det gick ju bara inte att missa"...  

Både Rhea och Java har varit mycket duktiga på sista tidens träningar, men man vet ju inte hur saker och ting går när det blir "tävling".

Många hundar,(här var det ca 70 st), många människor, gevärsskott överallt, visslingar och en nervös matte!!! Provet pågick från ca 09.00-16.00

Trots allt detta och att de bägge två fick ett litet "hjärnsläpp" på två stationer, (jag med) och att dom faktiskt hade lite otur på en, så är jag JÄTTENÖJD!!!

För att bli uppflyttad till öppenklass var man tvungen att få ihop 75 poäng, av 100 möjliga.

Rhea fick ihop, 79 poäng och lilla Java fick ihop 83 poäng!!!!

Nix pix, idag är dom inte till salu!! Det är ju faktiskt så, att dom är ju inte så gamla!

 

Jag är faktiskt ganska nöjd med mig själv också...3 hundar klara för öppen klass på WT, under en fyra månaders tid!!  


Tack snälla Sofia och Majsan för all coaching idag!

En mycket trevlig dag, på ett mycket trevligt WT!!


//Malin



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards