oljersjo-kennel

Alla inlägg den 8 januari 2017

Av Malin Ullström - 8 januari 2017 19:02

...det fungerar alldeles utmärkt! Jag hade äntligen bestämt datum för när vi skulle börja med jaktträningen, och givetvis började det snöa, och snöa och snöa för ett sedan snöa...


Detta skrämde dock inte iväg de härliga ekipage som slöt upp igår, 10 st ekipage, 9 st svarta labradorer och en gräddvit lagotto!   Underbart att se dem in aktion men tyvärr kunde jag inte ta något kort på dem pga vädret, men jag hoppas på fler tillfällen! Vi började med passiviteten, och jag tycker det gick riktigt bra för att vara första gången! Sedan tränades det följsamhet och inkallningar innan det var dags för välförtjänt fika! Andra delen av passet tränade vi stadga och inkallning med de yngre och även med de äldre hundarna, innan de fick hämta lite markeringar omlott!


Nu ska vi träffas och träna tillsammans en gång i veckan i fem veckor, för att sedan ha ett litet uppehåll där ekipagen får träna själva och slipa formen. Sedan kör vi igång igen och jag hoppas då på lite bättre väder så vi kan ta oss an nya utmaningar i träningen!


Idag åkte "julen" ut med buller och bång tillsammans med en del dammråttor! Lika roligt det är att pyssla och pynta inför julen lika underbart tycker jag att det är att städa ut den. Vårgardinerna uppe och tulpanerna på bordet, härligt!


Hundarna fick sig en långpromenad i det underbara snölandskapet idag, äntligen har Knox fått slippa tratt och koppelrastningarna. Oj, vad han har sprungit idag!! Hugo tröttnade på honom till slut och Java fintade honom kvickt då han "terroriserade " dem. Lilla Kiara höll sig nära mig då hon tycker att han är något jobbig...


             

När vi var på väg ut i skogen kom det en liten plogbil och skottade vid jaktstygan och upp mot skjutbanan, det är lyx!  


   

Knox och Java, två av mattes fina hundar!  


       

Java får hämta lite dummiesar, vilken lycka!    


Hoppas ni alla har haft underbart lediga dagar!


//Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards