oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Vilken härlig ledighet...

Av Malin Ullström - 7 juni 2011 17:04

... tänk vad ett par extra dagars ledigt kan göra gott för själen!!!

Underbart väder med god mat och dryck, mycket pyssel här hemma, hundträning, hästträning, umgänge med goda vänner, utflykt med båten och så har vi haft avslutning med hundkursen!! Känns nästan som semester!!!!


Så blev det arbetsdag igen och skolsköterskan från barnens skola ringer och talar om att sonen trillat ner från ett träd. Ett fall på ca 3 meter.... ilfart till akuten för att möta upp ambulansen... Tack och lov gick allt bra, inget brutet, men ordentligt mörbultad...På fråga varför han klättrade i trädet, (det har han ju inte gjort på flera år...) så svarade han, att han ville testa hur det kändes igen att klättra i träd...  Inget vidare, och jag hoppas att han struntar i detta framöver!!!!


För att återgå till vår UNDERBARA avslutning på hundkursen!!!!

Denna dagen lever vi alla på länge, jag tror att jag kan tala för alla!!! Strålande sol, matsäck, lyckliga hundar med förare och familjer, alla begav vi oss till Ytterön i vår fina skärgård!!!

Där bor Kristina med sin härliga familj!  Vi promenerade, tränade lydnad, grillade, och de minsta deltagarna badade, ja, även en del hundar!!

TACK SNÄLLA KRISTINA, DAN och MAX för att vi alla fick komma till er, och att ni hjälpte till att göra avslutningen så härlig!!!

 

Jag önskar er alla "kursare" med familjer och hundar en härlig sommar!!

GLÖM DOCK INTE ATT TRÄNA!!! Det kommer en höst....

 

Kram Malin

Ps. Det kommer mer bilder så småningom...det var många bilder, ca 100 st...     




 
 
Ingen bild

Gunnar Andersson

7 juni 2011 17:59

Hej på er alla. Nu har vi klarat av helgens läger. Det var jätte jobbigt i värmen men kul och givande med alla nya ideér. Så nu gäller det att smälta alla intryck och träna ännu mer. Jag kan inte skriva ner allt vi gjorde men en sak är säker....vi skämde inte ut oss:)) Mezzo skötte sig så himla bra. Jag är inte så mycket för att skryta men Labbarna ägde lägret. Gunnar/Mezzo

Malin Ullström

7 juni 2011 20:53

Vad roligt Gunnar, härligt jobbat!!:)

Kram Malin

 
Ingen bild

Anna-Lena

8 juni 2011 08:35

Tack för en härlig dag på Ytterö! Hela familjen var jättenöjda med dagen. Och tack Kristina, om du läser detta, för att vi fick komma och "invadera" ert hem. Nu har vi en intensiv vecka med jobb, jobb, jobb framför oss. Och så lite Sweden Rock... Snacka om social träning för Essie! Ha det bra och hälsa sonen att han nu håller sig borta från de där träden! Kram Anna-Lena

Malin Ullström

8 juni 2011 18:04

Tack själv Anna-Lena!
Alltid lika roligt att träffa er! Hälsa grabbarna och Samantha speciellt, jätteroligt att dom ville vara med och umgås med oss!
Rocka nu loss ordentligt, så hoppas vi att vi syns snart igen!:)

Kram Malin med familj
ps. Sonen har sagt att det var inte lika roligt att klättra som när man var liten...

 
Ingen bild

Majsan

9 juni 2011 09:11

Vilken toppendag vi fick.... och vilket härligt gäng vi är =))

Hoppas att Philip inte har alltför ont i rumpan... hälsa honom från mig och ge honom en försiktig kram.... det är jag övertygad om att han vill ha ;)
kram

Malin Ullström

9 juni 2011 15:50

Halloj Majsan!

Ja, vi är ett glatt gäng!! Philip är på "hugget" igen.:) Klart jag ska krama honom från dig!!

Kram Malin

 
Ingen bild

Kristina

14 juni 2011 13:23

Hej på Er alla!
Ja, vilken härlig avslutningsdag vi fick. Jätteroligt att ni alla kom hit till "ön" :-) vad roligt vi hade ihop ...o "Dagens ros" tom, wow!!! Ni är för gulliga, tack.
Nu har vi äntligen fått hem vårt lilla yrväder Ekiita, fullt ös blandad med VILA! En lång hemresa som gick över mina förväntningar. Verkar vara gott virke i denna lilla Korssjötorpare från Västerbotten! Malin, dags för dig att träda in i handlingen igen ;-).
Kramis Kristina med familj

Malin Ullström

14 juni 2011 19:39

Ja, Kristina, nu ska vi snart "sätta klorna" i lilla Ekiita! Det ska bli så roligt att träffa henne!!

Kram o syns snart!:)
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards