oljersjo-kennel

Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Malin Ullström - 26 augusti 2011 14:20

... glömt att skriva på bloggen...jag har bara inte haft tid!!

Men tränat hundar, det har jag gjort!!  

Häromdagen körde jag igenom dottern och Kiara i lydnadsklass 1, dom var mycket duktiga!! Snart dax för tävling!!

På kvällen körde jag igenom Malin och Abbe, lika duktiga dom!!  Snart dax för tävling!!

Japp, apporteringsträning till höger och vänster...fåglarna åker upp ur frysen och ner i frysen!!

Igår kväll sammanstrålade Majsan, Anna-Lena och jag med alla våra 6 små fyrbenta underverk!!!


Gud, vad duktiga alla var!!!   Kameran låg förstås i vanlig ordning hemma.........


Majsan hade god nybakad morotskaka och kaffe med sig, ett måste med fika!!!

Anna-Lena har blivit en "riktig" hundförare!!! Nyinköpt apportkastare, hörselkåpor och skott, sedan hade vi förstås tagit upp våra små flygfän ur frysen!!

Hundarna....ja, jag blir varm i hjärtat när lilla Essie och Anna-Lena fixar detta med att leverera in änder, kråkor, skator och dummiesar i en salig blandning!!

Essie har aldrig apporterat fågel på det viset innan!!

Essie var, SÅ DUKTIG!!!! Härligt Anna-Lena, du är jätteduktig!!  

Lilla Enya, allt föll på plats, hon var så duktig och kom in med alla fåglarna precis som hon skulle!! Poletten har trillat ner!!! Njut, Majsan!

Lilla Saga, hon var duktig, men inte lika duktig som hon brukar...alla kan vi ha en dålig dag!! Andas, Majsan!

Mina tre små damer skötte sig också med den äran!!

 

Nu önskar jag er alla en trevlig helg, imorgon åker maken och jag till skåne för att gå på bröllop!! Sixten´s matte och husse gifter sig, det ska bli så roligt!!


Sköt om er!

Malin



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards