oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Helt slut efter...

Av Malin Ullström - 14 maj 2012 18:53

... ett par timmars lydnadsträning!

Idag träffade jag och döttrarna, Majsan, Emelie och Gabriella för att fila lite lydnad.


Emelie hjälpte yngsta dottern med rallylydnaden. Hon är för ung för att tävla i vanlig lydnad, man måste fyllt 12år...

Hugo är också för ung, så dottern får låna Emelie´s lille Neo, även kallad "mördarhunden".

Nja, nu låter det värre än vad det är, men Neo var ju inte någon underbar liten hund från början...

Emelie har gjort ett bra jobb med honom!

Yngsta dottern och han passar varandra som handen i handsken, så det är bara att "köra" på!!

Dottern var mycket nöjd med honom idag, "han var suuuuperduktig"!!


Majsan och Saga, var mycket duktiga idag! Enya...led lite av hjärnsläppet från igår, men tog sig efter hand!

Julia och Kiara, duktiga, men här vad det nog dottern som hade hjärnsläpp....åtminstone periodvis!

Gabriella och Shanti, dom har inte tränat på ett bra tag, men när matte skärpte sig så fungerade det väl!

Emelie och Moa, bästa linförigheten på länge! Även här gäller det att matte är på "hugget"!


Java var "taggad" idag, länge sedan vi tränade lydnad och det har hon saknat! Gick hyfsat tyckte jag, med tanke på hur lite vi tränat, men nu ska vi köra igång!! Tävlingarna kollade!!


Måste visa er en liten bild på Hugo efter morgonpromenaden!

 

En liten sötnos!


//Malin



 
 
Ingen bild

Anna-Lena

14 maj 2012 22:17

Åh, vad det låter roligt! Jag saknar lydnadsträningen nu, tycker det bara har blivit jakt på sista tiden. Tror faktiskt att Essie också saknar det. Körde lite i trädgården ikväll och hon var med på notorna direkt! Bara allt annat lugnar ner sig så ska det bli allvar av den träningen också.

Ha det bra allihop!

Kram Anna-Lena/Essie

Malin Ullström

15 maj 2012 06:18

Anna-Lena!
Vi saknar er, på våra små träningar!
Var sak har sin tid...

Kram Malin

 
Majsan

Majsan

15 maj 2012 22:54

Jag var riktigt nöjd med min lilla Saga. Äntligen känns det som om vi är på rätt spår. Idag har vi tränat liggande och ställande.... nu gäller det att nöta in det här i lilla damen. Enya fick agera åskådare och applådera när vi lyckades *hehe*

Kram Majsan o di gule

http://kito.se/makito

Malin Ullström

16 maj 2012 06:11

Halloj Majsan!
Ja, det är riktigt roligt att se att det äntligen går framåt!
Hoppas husse var "impad"...

Kramiz

 
Ingen bild

Gunnar

17 maj 2012 09:33

Hej. Nu har jag ett dåligt samvete som plågar mig. Denna veckan har varit alldeles för mycket annat än hundträning:( Men det tar vi snart igen. I kväll bär det iväg till Tibro för träning inför DM i bruks I morgon jakt och Lör/Sön tävlingar. Så nu håller ni alla tummar som finns på Lördag kväll vid 19 tiden och Söndag runt 11:) Annars så tycks det som att Mezzo tar sig mer och mer. Ha det så bra tills vi ses Gunnar/Mezzo

Malin Ullström

18 maj 2012 09:33

Hej Gunnar!

Ibalnd är det bra att vila sig i form!:)
Klart vi håller alla tummar vi har för er!!
Ikväll tävlar Emelie/Moa i "ettan" och Malin/Abbe i "tvåan", så håll dina tummar för dom också!
Vi hörs snart!
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards