oljersjo-kennel

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Malin Ullström - 22 januari 2012 20:04

... ja, så kom det lite snö, så där, så det bara blev lite vitt, tack o lov!! Vitt på marken, men fåglarna sjöng allt lite vårkvitter!!!

Igår eftermiddag gick jag ut med hundarna i skogen, skönt att ta en rask promenad i terrängen, men det öste ner med snöblandat och blåste. Svårt att ta sig ut ur huset när brasan är igång, men sedan är det bra härligt!

På hemvägen gick vi längs Öljersjöviken, då vi upptäckte en ung svan som letade mat precis vid strandkanten...

Koppel åkte på de små svarta damerna, och jag passade på att träna passivitetsövningar...är man klok eller?!

Det gäller att utnyttja alla ögonblick!!  Tur att ingen såg oss....


Idag kom Majsan, Anna-Lena och Ylva med fyrbenta hit, jaktträning på programmet!!  


Roligt att Ylva och Rhea är med oss och tränar både lydnad och jakt!! Idag skötte sig både matte och Rhea med den äran, jätteroligt!!

Anna-Lena och Essie skötte sig också strålande!! Det tar sig och jag tycker Essie går från klarhet till klarhet, jag är jättestolt över er båda!!

Majsan´s lilla Enya hade lite hjärnsläpp idag! Jag tror bestämt denna hunden går bra varannan gång, och har hjärnsläpp varannan... nåja, hon gjorde bra ifrån sig på sista övningen och Majsan valde att sluta i tid, klokt!

Saga, däremot gick jättebra! Har sagt det innan, jag är så glad att du kämpar med henne, Majsan. Hon är inte den lättaste hunden!!

Själv gjorde jag ett par skick med Kiara, detta klarade hon galant, men helt plötsligt började halsen "krabba"...hon fick gå hem till värmen igen. Tror inte hon är helt ok ännu...  

Java, lite hjärnsläpp till en början, men hon tog sig för varje uppgift!! Sista övningen gick strålande bra!!  


Tack för en härlig dag, lång... men vi fick till många bra övningar!!


Sköt om er!

Malin

  



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards