oljersjo-kennel

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Malin Ullström - 11 februari 2012 21:14

... idag har vi haft ett underbart vinterväder! Lagom kallt med strålande sol och fåglar som kvittrar, härligt!

Fråga mig inte var veckorna tar vägen, men just nu känns det som om man bara jobbar och tar hand om alla göromål hemma...

Har känt mig lite ur form vad det gäller hundträningen, men det är väl kylan och snön, så det kan ju bara bli bättre.  Fast å andra sídan är det nog bara bra att de små damerna får vila lite!

 

Mor och dotter i solen!


I eftermiddags kom Ylva och Rhea för lite apporteringsträning. Körde först Kiara med ett uppletande, och det skötte hon strålande! Lugnt, sansat och balanserat, kändes jätteroligt!  


Sedan tränades Java och Rhea i uppletande, linjetag och inkallning med stopptecken, för att sedan sändas på ett linjateg bakåt.


Lilla fina Java, en fröjd att träna! Första skicket är för det mesta för ivrigt, men sedan faller allt på plats, sansad, blixtsnabb och knäpptyst! Kan det bli bättre, säkerligen, men jag får nog ta reda på hur!!  


Lilla Rhea, roligt att träffa henne och Ylva! Jag tycker hon skötte sig utmärkt idag, och hon tyckte det var så roligt!!

Bra kämpat, Ylva!


Imorgon är det lydnadsträning på programmet! Har vi tur så kommer en väninna till mig med hennes malinoisvalp för miljöträning, och störningsträning för dom andra. Nu hoppas vi på härlig väder!


Hoppas ni har en mysig lördagskväll!

Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards