oljersjo-kennel

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Malin Ullström - 18 mars 2012 19:06

... Hugo, vi har!! Äter som han ska och sover hela natten, endast ett par olyckor på golvet, och det händer ju förstås bara när man inte hunnit kissa klart!

 

Dottern har tränat kontaktövningar med honom...lite tidigt tyckte jag, men hon insisterade på att det var inget märkvärdigt!  Godisbit på golvet, och den får han inte förrän han sätter sig ner och tittar på henne, det går strålande! Vad ska de bli av detta ekipage? Agilitychampion har hon redan satt som mål, men vi får väl se... 


I eftermiddags kom Anna-Lena/Essie och Ylva/Rhea på besök, jaktträningsdax!

Linjetag, närsök och apportering av duvor, bjöds det på idag! Alla skötte sig med den äran!

 

Anna-Lena och Essie med den lilla duvan!

 

Ylva och Rhea in action!

 

Mattes fina lilla Java med sin duva, något frusen... duvan alltså! 


Anna-Lena och jag tränade lite lydnad med de små damerna när Ylva och Rhea åkt hem. Essie skötte sig strålande, men jag skulle gått på magkänslan och hoppat över lydnadsträningen...Java hade hjärnsläpp, och efter en stund var vi två!! Nåja, det är bara att andas och ta nya tag imorgon, sluta när det går som bäst, och sen väntar vi nog på löpet...   


Nu har jag tre dagars ledigt, VAV- ledig=Vård Av Vovve!


//Malin



   

     



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards