oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Det här med....

Av Malin Ullström - 29 mars 2013 20:34

...mat kan vara en "kladdig" historia!

Nu har valparna för första gången fått smaka lite majsvälling...det där med bordskicket var det väl lite si så där med...

 

Lilla fröken förstår väl snart att man ska stå utanför serveringsfatet och inte i...det blir så "kladdigt"...  


Nåja, det gick mycket bra för att vara första gången och nu ska dom till att börja med få lite majsvälling för att sedan få sitt valpfoder i vällingen!

       

Det är så roligt att se dem utvecklas! Nu blir dom så glada när man kommer in till dem i valplådan! Dom klättrar gärna upp på en och försöker komma upp knät. Det morras och skälls för fullt, och nu har dom kommit...TÄNDERNA!

Hu, jag tycker riktigt synd om Java när hon diar dem...det kan ju inte vara så mysigt med alla de tänderna!


Tanken var att vi skulle bygga en valphage utomhus i dagarna...väntar nog lite med det! Det har snöat idag!!!

Nu är jag uppriktigt VÄLDIGT trött på det här med snö!! Jag vill ha vår, så de små grynen få gå ut och busa, men det är bara att gilla läget.


Idag har jag haft besök av valpköpare, så trevligt! Jag tycker det är så roligt att få följa valp och valpägare mot sina mål!

Det är det minsta man kan göra för sina valpköpare...coacha, stötta, peppa och ge goda råd! Vi strävar ju förhoppningsvis åt samma håll!! Köparen vill ha en trevlig hund som man kan ha mycket glädje av, vad det än må vara. Som uppfödare vill ju jag ha en god relation till mina köpare, hjälpa dem att få den hund dom vill ha och visa upp vilka fina hundar jag förhoppningsvis fött upp!!


Som ni säkert förstår går jag helhjärtat in i det här, och det kan man nog göra om man inte har så många kullar...

Lite stolt är jag förstås över att jag få sälja valp till två tidigare valpköpare...det är ju ett litet kvitto på att dom är nöjda, eller?!


Önskar er alla en mycket trevlig påsk!

//Malin




 
 
Ingen bild

Anna-Lena

29 mars 2013 23:57

Jaaa, vi är i alla fall mycket nöjda!
Härliga bilder, men som sagt - bordsskicket lämnar ju en del övrigt att önska... :)
Fortsatt trevlig helg!
Kram Anna-Lena med familj.

Malin Ullström

30 mars 2013 09:09

Anna-Lena, jag tror jag lämnar det där med bordskicket till dig och Roger... lite får ni ju ha att jobba med!!:)
Kram till er alla!:)
Malin

 
Ingen bild

Gunnar&Mezzo

30 mars 2013 16:57

Hej på er.
Ja att du stöttat, peppat, gett goda råd, sträckt upp mig, och framför allt stått ut med oss, det tackar jag alldeles specielt för. Utan dig så hade vi med all säkerhet inte varit där vi är i dag. En helt ny dimension av hundträning dök upp när du introducerade jaktproven för mig. Så mitt hundägande är så bra det kan bli ihop med Mezzo. Så det är jag som ska tacka dig för att jag fick köpa av dig.

Mvh Gunnar&Mezzo

Malin Ullström

31 mars 2013 19:14

Åh, vad snäll du är!! De orden värmde skall du veta!:)
Vi syns nästa helg, skall bli så roligt att se er bägge!(Ja, Smallie också!:))
Kram Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards