oljersjo-kennel

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Malin Ullström - 17 februari 2013 20:41

...denna helgen har som alla andra helger rusat iväg!

Igår åkte jag och döttarna ner till Skåne för en träff med Anna-Lena och hennes goa familj! Vi hann med både lite jaktträning och god fika!

Det som gör mig så glad är att Essie gör framsteg vad det gäller "ljudet"...det är inte alltid lätt att få bukt med detta men Anna-Lena och Roger är på god väg!! Härligt, fortsätt kämpa mina vänner!! Kan berätta att det är det enda som jag tycker är något att jobba med just nu, Essie är en härlig hund med mycket "go" i!!

       

Essie i sitt "esse"!!

     

 

...och jag vet vad Essie har fått det ifrån!!  

 

Det här är vår FANTASTISKA dummie kastare...och han är även en "fena" på att låta som en kråka!!! Tack, Roger!!  

 

Modern och blivade mormodern, Kiara!

 

...och så dottern förstås!!

       

Ser ni vad detta är? Joooo. en flygande labrador!! Kiara in action!


Äldsta dottern är duktig på att ta kort på de fyrbenta, här har hon tagit korten liggandes på marken! Som Anna-Lena sa: "Hon är som en papparazzi fotograf!"


Efter en härlig förmiddag hos Anna-Lena och Roger åkte vi bara några kilometer därifrån till Hugo´s uppfödare Rita och Jörgen! Man får passa på att hälsa på alla när man är i närheten!  

Jätteroligt att träffa dem, och att få visa upp Hugo för dem! Vi tycker att han är en fantastisk liten hund och att han är mycket duktig, men det är ju alltid roligt att se om man får "godkänt" när man är hos proffsen...

Och det fick vi!!! Extra glad blir jag förstås eftersom jag vet att Jörgen inte hade sagt det om han verkligen inte tyckte det. Detta lever jag på länge!!  


Ja, som ni förstår hade jag inte Java med...hon är förpassad till ett litet lugnare liv just nu. Magen är jättestor!!

Inte annat än att matte är liiiite nervös...hoppas inte hon kan spricka! Nästa helg ska valplådan fram, så hon får bo in sig ordentligt innan de små grynen förhoppningsvis kommer!  


Önskar er en härlig vecka!

Malin





Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards