oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Man måste ha...

Av Malin Ullström - 6 januari 2014 19:48

... en plan "B"!

Jakten inställd idag, men skam den som ger sig! Ylva och jag träffades ännu en morgon och tränade stoppsignaler och linjetag så det rök om det! Java och Rhea skötte sig mycket bra, och det är så roligt att se att det har börjat lossna ordentligt för Ylva och Rhea! Java får jag vara mycket försiktig med...hon är snabbtänkt det lilla djuret...gäller hela tiden att inte träna för mycket på samma sak. Helt plötsligt kan hon göra saker före sin matte och det är ju inte meningen...kanske skall jag lägga in en skriven lapp till henne i korgen på kvällarna...ja, där det står vad vi ska träna på nästa dag!  Skämt åsido, men det gäller att inte träna på samma sätt hela tiden!

 

Java och Rhea i spänd förväntan!


När Ylva och Rhea hade åkt hem tog jag ut Hydra. Markeringar och så fick hon apportera en gås. Hon är så duktig och det är så roligt att träna henne!


Hugo fick sig också en "duvning". Markeringar och stadga och så fick han hämta gåsen. Lite stor och otymplig tycker han den är, men in kommer den med en farlig fart!

När man ska träna stadgan med sin hund så gäller det att ha så mycket störning som möjligt...idag stod "Maja" för den!

När jag slängde dummiesen så stannade Hugo som han skulle, Maja däremot "mjauade" och sprang i full fart mot dummiesen. Dock utan att apportera....då rycker det i en liten cocker spaniel kropp, men han satt fint kvar och väntade på mitt kommando.

       

Imorgon är det arbetsdag igen...tänk jag kunde nog varit hemma på heltid och dresserat hundar. Hade nog fått ha en hel del hundar till för annars hade dom nog blivit söndertränade, så det är tur att jag har ett jobb som jag trivs med!


//Malin



 
 
Ingen bild

Anna-Lena

7 januari 2014 18:00

Jag är säker på att du hade fixat att lära katten också att apportera om du hade velat! :)

Visst finns det alldeles för lite tid att träna hund!? Men - tur för hundarna kanske!

Roligt att läsa att även Hydra är kreativ när det gäller att bita sönder saker. Emil fick vara "barnvakt" idag när jag skulle iväg - litar inte en sekund på det lilla monstret Indra! Åtminstone inte när hon är själv, då kan vad som helst hända! :)

Kram Anna-Lena


Malin Ullström

7 januari 2014 19:28

Hej Anna-Lena!

Du är snäll, du!:) Nja, jag har än så länge tillräckligt med hundar som apporterar, men om dom blir slöa kanske jag tar Maja! Hon är i alla fall en riktig "fena" på markeringar!

Vad det gäller Hydra så har nog monstret i henne vaknat...idag har hon bitit bort listen runt vippluckorna i hundgården...Nix, Anders vet inget än så länge...

Ja, nog har aveln än så länge fallit ut som jag velat...lugna med lite "jävlar annamar". Dock är det lite fel fokus på just "jävlar annamar" för tillfället...

Kram Malin

 
Ingen bild

Kristina & Elee

12 januari 2014 20:28

Här saknas lite tapet i köket....köpt ett 20 pack med tjocka tuggrullar på TEBA ;), tur de är så söta !!

Troja verkar bli ett riktigt charmtroll :).

Kram Kristina

Malin Ullström

13 januari 2014 09:34

Hej vännen!
Visst sa du att du ville tapetsera om i köket?;)
Kraaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards