oljersjo-kennel

Alla inlägg den 3 maj 2014

Av Malin Ullström - 3 maj 2014 20:13

 ...igår var första dagen som jag började känna mig som vanligt efter operationen om man bortser från vänster höft och ben!  Nu är ju inte detta någon blogg om sjukdomar, MEN just denna operation som jag gjort inverkar en hel del på min träning av hundarna, sååå...Jag lär vara "vingklippt" i ca 2 månader, men mitt mål är att hålla hundarna i hyfsad form inför höstens jakter och prov!!! Sedan lär vi ju se om det målet går att uppnå eller inte!!  


Hugo tränas för fullt av yngsta dottern! Konditionsträning varvas med agility och lydnadsträning, och det är en fröjd att se dem tillsammans!!


Kiara tränas också för fullt av äldsta dottern! Konditionsträning varvas med agility och viltspår, lika duktig hon med sin hund!!

   

Kiara tog sitt första "vårdopp" igår, härligt! Har man inte dummiesar med sig så kan man alltid hitta en pinne!


Tja, sedan är det dom andra två små donnorna!! Konditionsträningen är på topp det sköter hela familjen om, men så är det det där med jaktträningen...Nu har dom fått vila i snart två veckor.  


Så idag stapplade jag ut på gräsmattan med kryckorna... Äldsta dottern kastade markeringar, dubbelmarkeringar och markeringar över stenmurarna. Inget märkvärdigt, men ändå nyttigt!!


Hydra, lilla fina Hydra! Hon kände av att man fick ta det lugnt brevid matte idag, skötte sig strålande och jag kunde till och med rikta in henne på vilken dummies hon skulle hämta och inte den senast kastade!!

Härlig fart, bra grepp och snabbt tillbaka!! Lilla stjärnan!


Java, härliga Java! Till och med Java tog det lugnt och fint brevid matte, trots att hon var ordentligt sugen på att jobba!! Markeringarna över stenmuren vet jag inte hur det gick till ...hon hann knappt landa förrän hon var över stenmuren igen!!


Det är fantastiskt hur dom känner av hur man mår...inga problem att köra lite markeringar på slät mark för matte iallafall!!


Härligt att göra något med de fyrbenta!!

 

Lilla Kiara i vitsippebacken!


Sköt om er!

Malin




Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards