oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

Uppdatering på gång...

Av Malin Ullström - 6 augusti 2014 14:37

...nu har det hänt så mycket, så jag vet inte riktigt vad jag ska börja!  


Kristina och jag har varit och röntgat och ögonlyst våra små svarta damer, och det är ju skönt att ha det gjort!


I lördags var Gunnar iväg med Plexus och gjorde sitt första officiella jaktprov i Hunneberg. Detta skötte dom strålande och hade sitt förstapris i handen tills passivitetsträningen kom...Plexus "knorrar" till och ettan flög sin kos!! Dock fick dom ett tredjepris och nu är det bara för Gunnar att träna Plexus på att vara tyst när kopplet är på...   Nåja, jättefin kritik och Plexus gick fint igenom hela provet, så bra jobbat!!  


Så på lördags eftermiddag packade jag och maken väskan och Java för att köra till Gunnar och Lillemor. Jag skulle starta Java på Hunneberg på söndagen och eftersom det är 4½ timmes körning så kändes det väldigt skönt att vi skulle få bo över hos Gunnar och Lillemor!


Väl framme möttes vi av en god middag, och en mycket trevlig kväll innan det var dags att krypa i säng. TACK snälla för att vi fick bo över hos er!!

 

Gunnar i "grillartagen"!


Uppe innan tuppen på söndagen för att köra mot provet i ÖSREGN och ÅSKA...varför i hela friden håller man på med detta?! Nåja, vädret var lite bättre när vi kom fram, men under hela dagen växlade det från regn/åska till sol och 30 graders värme!!  


Man kan sammanfatta provet med: fantastiskt fint prov, härlig natur och trevliga människor!


Tyvärr gick det inte så strålande för mig och Java, dock tog hon ett tredje pris och det är ju i alla fall bättre än att inte få pris alls men...nog kan saker och ting bli bättre!! Det är bara att träna vidare och är det inte det ena så är det det andra...hon har haft problem med dirigeringarna, och det gick ju ialla fall mycket bättre nu.


Men som domaren sa: "Lilla Java med så mycket i sig, så hälften hade räckt"! Tja, för min del har jag det hellre så, än en sengångare till hund!!  Det är dock en konst att kunna föra en sådan hund, och jag har väl inte lyckats riktigt med det konststycket... ÄNNU!!  

 

Matte´s fina lilla Java!  


Ikväll blir det träning med Kristina, Ylva och så hoppas vi på att Anna-Lena också kommer!!


//Malin



 
 
Ingen bild

Anna-Lena

6 augusti 2014 18:53

Jag håller med domaren!! "Lilla Java med så mycket i sig". Ja, tack och lov! Hellre det än en slöfock!

Grattis också till Gunnars och Plexus framgångar!

Tyvärr blev jag ju utan både bil och träning idag. Men det kommer ju fler tillfällen...

Kram Anna-Lena

Malin Ullström

6 augusti 2014 20:36

Tack, Anna-Lena!
Du/Ni är alltid välkomna hit!

Kram Malin

 
Ingen bild

Gunnar

6 augusti 2014 23:46

Hej. Jag är sjukt nöjd och glad över hur han klarade provet. Visst ljudade vi till oss ett tredjepris. Men ngt ska vi ha att träna på. Nu blir det ingen mer start i år. Nu väntar träning och laddning till nästa år. Tack själva för att ni kom till oss. Trevligt som vanligt när vi träffas.
Gunnar.

Malin Ullström

7 augusti 2014 06:58

Hej Gunnar!
Huvudsaken är att man är nöjd och nu vet du ju hur allt går till!
Kram Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards