oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

Ibland blir det...

Av Malin Ullström - 27 augusti 2014 21:35

...lite rörigt!  


Eftersom jag har varit borta från mitt arbete i 4 månader så har jag en hel del att göra på jobbet. Sena kvällar innan jag lyckas med att komma hem, men tack och lov har jag duktiga döttrar som hjälper till med hundarna.

Motion har dom fått i massor men inget vidare med träningstillfällen! Mitt i allt så bryter min lilla pappa sin fot under jakten och hoppar nu på kryckor...  Detta är ju inget man önskar någon och mest av allt inte min pappa!! Som han har väntat på att få släppa lilla Troja, Wachteln!! Så nu har jag lite till att hjälpa till med, tja, sex veckor går snabbt men vi hade lite andra planer!!


Här hemma är allt bra med de fyrbenta, Kiara och Java löper för fullt och det är bara en tidsfråga innan Hydra börjar.

Hugo har nog gett upp rent psykiskt så nu har han lugnat sig lite...det var värst dom första dagarna när Kiara började löpa! Han är duktig på att vara tyst och håller sig i skinnet!!  


Idag lyckades jag komma iväg från jobbet i tid och åkte direkt hem för att lägga upp ett sök och träna vattenapportering. Gick riktigt bra idag och jag är mycket nöjd med både Hydra och Java!! Gäller och passa på att träna vatten medan det fortfarande är varmt ute...


Inga bilder idag men fick den här bilden skickad till mig häromdagen!

 

En riktig labrador´s tankar!


Sköt om er och njut av sensommaren!

//Malin

 
 
Anna-Lena

Anna-Lena

27 augusti 2014 23:10

Ha ha.... :)

Underbar bild! Får jag "sno" denna...?

Hälsa din pappa, hoppas han slipper kryckorna snabbt!

Kram Anna-Lena

http://www.labradorliv.bloggplatsen.se

Malin Ullström

28 augusti 2014 08:24

Halloj!
Klart du får, den finns ute på nätet!;-)
Tack, ska hälsa honom! Ikväll bär det av ut i skogen, jag med Troja och han i bilen med hundpejlen!:-D
Kram Malin

 
Ingen bild

Gunnar

31 augusti 2014 19:19

Hej på er.
Här går livet på som vanligt. Med träning och åter träning. Har fått den stora äran att bli med bjuden i en ny startad grupp för folk som vill satsa på brukset. Och att målet är högt ställt. I gruppen ingår två SM ekipage och sedan är det stor spridning på oss andra. Det ska bli jätte kul att äntligen komma igång riktigt med Mezzo:)
Plexus träning går sakta men säkert framåt. Vi tränar ca två ggr/vecka ihop med dom andra, resten tränar vi själva. Tycker det går fantastiskt bra, han lär sig fruktansvärt fort. Är focuserad och allert på träningarna.(om bara jag är det också) Vi försöker hålla hög kvalitet på våra träningar och inte slarva. Så med andra ord har vi det bra.
Hälsa alldeles mycket till din far Malin:)
Hej då. Vi ses snart. Hoppas jag:)
Gunnar.

Malin Ullström

31 augusti 2014 19:45

Hej Gunnar!
Spännande värre, roligt att komma med i ett "gäng" med duktiga deltagare! Tror detta kan passa Mezzo utmärkt!
Roligt att höra att Plexus sköter sig, och det vet vi ju men så är det ju precis som du skriver...det där med husse!;)

Tack, jag ska hälsa min lilla pappa!

Sköt om er och ni är alltid välkomna!
Kram Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards