oljersjo-kennel

Alla inlägg den 26 juli 2014

Av Malin Ullström - 26 juli 2014 08:45

av ihärdig hundträning så packade jag och maken väskorna och styrde kosan mot Öland, helt utan barn,hundar, katter och fjäderfän!!  


Vädret var som överallt i Sverige, underbart förskräckligt varmt...   Började vår tripp med ett stopp på Köpingsvik bad, jättefin sandstrand, resturang och bar för dem som önskar i hettan. Det här med stränder där man ligger som packade sillar är egentligen inte min "grej", men någon gång är det helt ok. Så jag slog mig ner i solstolen och bara tog det lugnt medan maken körde "Speedcat", snabba gummibåtar som går mycket snabbt, http://www.speedcats.se/se/vijobbarpaoland


Maken var mycket glad när han ett par timmar senare dök upp!!  Själv måste jag erkänna att det är ganska skönt att sitta på en sandstrand och bara vara!! Dock kan man ju inte ha med sig några hundar, så detta händer inte ofta hos oss!!  


När vi kände oss nöjda så körde vi mot Halltorps Gästgiveri, där vi bokat övernattning och middag. Så underbart härligt att få slå sig ner och äta en härlig middag, och sitta ute på verandan tills klockkan var halv tolv!!

http://www.halltorpsgastgiveri.se/


 

Ingen vidare bild, men gott var det!!  


Kan varmt rekommendera er att ta en semestertripp till Öland, det finns mycket att se och uppleva!


Borta bra men hemma bäst, så mysigt att komma hem till barn och djur igen! Tanken var att jag skulle träna på kvällen men det var alldeles för varmt för det... Idag är det TACK o LOV lite mulet nu på morgonen så det bär snart av ner till vattnet för lite vattenapportering!!


Hoppas ni alla får en härlig dag och glöm inte att dricka!!


//Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards