oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

Får jag lov...

Av Malin Ullström - 30 juni 2015 20:27

...att presentera vår nya medlem i kenneln, Mariebergs Spralla!  


I söndags morse packade jag och pappa in packning och Hugo i bilen för att åka till Södermanland. Där inkvarterade vi oss hos min farbror och hans familj, för att sedan åka och hämta lilla "Spralla".

 

Spralla är en liten strävhårig taxtik på 8 veckor, ganska kaxig för sin ålder och storlek...men det är tur att farbror Hugo är så snäll!

För vem vill egentligen ha en taxvalp i svansen när man apporterar? Nåja, hon hänger där tills hon inte orkar längre...  

På kvällen intogs en god middag och pratades en massa hund, inte konstigt då det också är min farbrors stora intresse!  


Dagen efter tillbringades på Öster Malma http://jagareforbundet.se/oster-malma/ , där jag hade blivit inbjuden som instruktör på Taxklubbens ungdomsläger!

Detta var så roligt, att få äran att komma dit och hjälpa dessa goa ungdomar med att träna lydnad med sina taxar! Att det sedan var så att min första egna hund var just en strävhårig tax, gjorde det lite extra skoj!


   


   

Först fick jag ju visa momenten, fritt följ, inkallning, stå/stanna samt apportering med Hugo, något han älskade!

Efter det delade vi upp alla i fyra grupper där vi tränade dessa moment, jag hade bra hjälp av tre andra "hjälpinstruktörer".   Sedan var det dags för fika!

     

Medan alla ungdomar fikade fick jag vara hundvakt, dock fick jag avlösning av Carl efter en stund!  


Tja, ni som känner mig vet ju att jag gärna vill hjälpa alla, så sagt och gjort, jag samlade ihop alla 29 stycken ungdomar med hundar, och så tränade vi tillsammans en stund!

         

Det tog en liten stund sedan hade alla förstått att "linjen" skulle hållas och att näsor och nosar skulle vara åt samma håll! Lite linförighet med mycket störning och momentet sättande, självklart var det kontroll av tänder, öron och tassar! Detta gick MYCKET bra, vet att de andra "vuxna" var lite oroliga för detta att alla ungdomarna skulle träna så nära varandra men dom skötte sig alla med bravur!  Hade varit så roligt att fortsätta få "drilla" dem, hoppas att jag kunde väcka intresset för lydnad för många av dem!


Just det, medan jag tränade ungdomarna så tränade Hugo och Spralla platsliggning...hon kan det redan!  


Hoppas ni alla har det bra i sommarvärmen!


Kram Malin


   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards