oljersjo-kennel

Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av Malin Ullström - 16 augusti 2015 10:19

...ja, så var vardagen igång igen!  Hade för avsikt att "starta igång" lite lugnt för att inte chocka kroppen för mycket och verkligen ta ut den inarbetade tiden sedan innan semestern...trodde jag!  Det blev inget med det utan "flexbanken" har ökat istället, tur man har ett jobb man tycker mycket om!  


Jag har inte kommit hem förrän sent på kvällarna och då är det skönt att ungdomarna här hemma har hållt ställningarna med hundarna. Det har inte gått någon som helst nöd på dem då de fått bada och ligga och mysa i skuggan, för att sedan följa med matte på ett kvällsdopp!

 

Härligt avslappnade!


Denna veckan har jag trots allt hunnit med att vinka av äldsta dottern med pojkvän vid tåget...en semestervecka i Turkiet!  Dom har det härligt och det känns ju skönt att få åka iväg innan skolan börjar!

 

Just det... en fruktansvärd förkylning lyckades jag fånga upp förra helgen, och kan väl i ärlighetens namn säga att jag borde nog varit sängliggandes men det fanns inte riktigt utrymme riktigt för det...rösten försvann i torsdags och mina nära och kära har nog aldrig haft det så lugnt!  Dock kan jag ju berätta för ni som undrar att den är på gång igen!!   Tror nog att den kom igång igår egentligen när jag fick hjälpa Kristina att sträcka upp Elee en liten sekund!   Kristina och jag har tränat de små svarta damerna både i fredags kväll och igår förmiddag, och det har gått riktigt bra!

 

Hydra, Java och Elee!  


Ja, nu är augusti igång...kräftskiva igår, bocka jakten, duvjakten, jobb, hundträning, jaktprov, ridning och snart skola och aktiviteter. Nu kör vi så det ryker igen!  

 

//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards