oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 10 januari 2016

En härlig söndag...

Av Malin Ullström - 10 januari 2016 15:02

...nu är julen bortstädad och tulpanerna insatta, snön töar och fåglarna kvittrar och ÄNTLIGEN tog Kristina och jag oss i kragen! Helt spontan träning idag!!  Åh, vad roligt det var!! Både vi och de fyrbenta flickorna hade mycket spring i kroppen och vi tränade både sök och markeringar. För att ha haft ett lång uppehåll så gick det riktigt bra!


Kristina finslipade Elee´s avlämningar och hon svarade mycket bra på "uppstyrningen", härligt när man med små "hjälper" kan få det att bli ännu bättre.   För visst är det så att man alltid kan bli bättre!!


Java var ordentligt på hugget och "skopade" upp dummiesar både högt och lågt, ett högt tempo men näsan på från början. Svarade fint på signaler och dirigeringar så jag känner mig trygg med att hon kommer ihåg allt från höstens träningar! Härliga hund!  Tyvärr inget löp ännu...hmmm, hon håller sin matte på sträckbänken men det hade varit jättebra om det kunde komma igång nu!!   


Hydra som är i slutet av sitt löp höll ihop bra, trots att hon har lite annat i huvudet...  Denna lilla fröken har ett otroligt sätt att söka...ibland tror jag att hon ser var jag lägger ut dummiesarna. Hon springer i ett mycket lugnare tempo än sin mamma men, oj så effektiv hon är! Då ska man ha veta att hon är inte så rysligt glad för dummiesar...och då kan ni ju gissa hur det är när det är vilt med i bilden!!  


Markeringarna gick strålande för dem alla och vi var mycket nöjda med dagens övningar när vi gick hemåt, nu är vi på gång igen!!


Tyvärr inga bilder från dagens övningar men bjuder på en bild av Elee och Hydra som små valpar!

 


 

Hoppas ni alla haft en härlig helg!

//Malin  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards