oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 2 februari 2016

Trevligt besök i ....

Av Malin Ullström - 2 februari 2016 18:56

...helgen!  Gunnar ringde mig för någon vecka sedan och undrade om han fick komma ner en sväng till oss och träna. Det kan man ju inte säga nej till! Så i lördags träffades vi tillsammans med Kristina/Elee, Mats/Christina/Troja och så Ingela/Ninja. Kan väl säga utan att överdriva att vi hade ett förskräckligt väder...Det fullkomlig öste ner och blåste halv storm!!  Vi började med lydnadsträning och sedan filade vi lite på stoppsignaler. När vi hade varit ute och tränat i nästan 1½ timme var det skönt att komma in i jaktstugan för att få i sig lite fika. Mys att tända lite ljus och sitta ner och prata hund!  Dock hade vi ju inte träffats för att fika, utan när alla var nöjda åkte vi ut i skogen för att träna markeringar av olika slag i par. Allihopa var så duktiga och det är "bara" förarna  som behöver jobba lite extra med sig själva!!  Kom på mig själv att jag inte tränat så mycket med Hydra i par och det måste jag göra! Hon har absolut inga problem med att vara passiv utan mer åt hållet att " jag väntar på min tur".


När alla var tillräckligt blöta och nöjda avslutade vi dagen och kunde konstatera att vi har så trevligt tillsammans!


Inga bilder från lördagens övningar eftersom det hade varit dödsdomen för kameran! 


Söndagen bjöd på härligt väder, sol och lite vind! Gunnar och jag tränade de fyrbenta själva och dom skötte sig riktigt bra idag också. Ett sök och långa linjetag blev det och det finns alltid saker att träna på, men det var inga stora saker! Skönt att kunna se att vi "bara" är lite ringrostiga efter vinterns uppehåll!  


 

Här väntar Plexus, Hydra och Java på sin tur att få träna!

   

Plexus, Java och Hydra!  Behöver jag tala om att Java sitter i "startgroparna"...boll bakom matte som är fotograf. Tja, alla medel är tillåtna om man ska få hundar att titta in i kameran!  


Sedan tog vi ut Mezzo för att "styra upp" honom lite...mycket hund för husse Gunnar. Gunnar har sagt ett antal gånger till mig, "jag skulle haft Plexus som första hund och Mezzo som andra hund". Tja, så är det ibland MEN om Gunnar inte hade haft Mezzo så hade han nog inte lärt sig så mycket på så kort tid!  Härlig hund är han i alla fall och alltid den man kan lita på att få in vilt med! Precis som Java, har det trillat ner något, ja, då hittar dom det och i ryslig fart går det också!  

 

Mezzo in action!


Tack alla för en härlig helg!

Malin

 
 
Ingen bild

Gunnar

2 februari 2016 21:43

Hej. Trevligt som vanligt. Så kul att träffa dom andra. Synd att vädret var så dåligt i lördags. Desto bättre i söndags. Tycker det känns som att vi är rätt i träningen. Vi ses när det blivit varmare ute.
Må väl tills vi ses:)

Malin Ullström

2 februari 2016 21:50

Hej Gunnar!
Alltid lika trevligt när ni kommer på besök!
Sköt om er!
Kram Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards